صفحة: 56

המעורבים בסכסוך יוכלו לנצל את פינת השלווה כדי למצוא פתרון משותף או להזמין תלמיד נוסף , שיסייע בגישור בין הצדדים . . 2 איוש פינת השלווה באיש צוות א . במצב האידיאלי החדר יאויש על ידי איש צוות קבוע , שהתלמידים קרובים אליו ואשר יש לו יכולת ליצור אתם דיאלוג המבוסס על אמון . אדם זה יוביל תהליך של שינוי ממשי עם תלמידים שהתנהגותם אלימה באופן חוזר ונשנה , ויסייע להם להירגע במשחק משותף , בשיחה וכדומה . ב . אם לא מתאפשר לאייש את החדר על ידי איש צוות קבוע , אפשר לאייש את החדר על ידי אנשי צוות שונים בתורנויות . ג . כשפינת השלווה אינה מאוישת באיש צוות , מומלץ לסגור אותה . ד . הצעה : אפשר לבדוק את האפשרות לאייש את החדר בימים מסוימים על ידי נציגים מתנדבים של ועד ההורים . . 3 שעות הפתיחה של פינת השלווה א . שעות הפתיחה של פינת השלווה יותאמו לשעות שבהן ניתן לאייש אותה על ידי איש צוות או אשת צוות . ב . חשוב ליידע את התלמידים באילו שעות הפינה פתוחה . . 4 קריטריונים לשימוש בפינת השלווה א . הצוות המוביל של התכנית יקיים שיחות אישיות עם תלמידים שעשויים להפיק תועלת מפינת השלווה יותר מהאחרים , ויגדיר יחד עם כל אחד מהם את התנאים האינדיווידואליים שלו ליציאה לפינת השלווה . תלמידים אלה יקבלו 3 כרטיסים ורודים שכתוב עליהם "אני זקוק / ה . "לשלווה את הכרטיסים הם ישאו עימם לאורך היום . כשירגישו שהם זקוקים לפינת השלווה הם יוציאו כרטיס , יתנו למורה שנמצא בכיתה ( או בכניסה לפינת השלווה - אם הצורך מתעורר בהפסקה , ( ויצאו לפינת השלווה . ( זאת בהנחה שהחדר פתוח ומאויש בשעה זאת ( . מומלץ להגדיר עם תלמידים אלה את מספר הפעמים שהם יכולים להגיע לפינת השלווה בשבוע . נוסף על כך , חשוב לשוחח עם התלמידים האלה על מה שהם יכולים לעשות בפינת השלווה כדי לשפר את המצב שהם שרויים בו עם הגיעם אליה . אפשר לכתוב דוגמאות לפעולות שיכולות להרגיע כל אחד מהם , ליצור כרטיסייה קטנה מנוילנת , ולהגיש לתלמיד / ה כמעין ארגז כלים . התלמידים ישימו את הכרטיסיות בכיס , ובשעת הצורך יוכלו להיעזר בעצות שנכתבו שם . דוגמה לכרטיסייה לילד שמעורב במקרי אלימות : מה אני יכול לעשות כדי להירגע ? להגיד לעצמי משפטים מעודדים : - המכות אף פעם לא עזרו יל . הן רק גרמו יל סבל מיותר . - אני סומך על עצמי שאני יכול לעמוד בהתחייבות שיל לא לפגוע באחרים . - אני יכול לבחור מה לעשות עכישו , ובוחר באפשרות שתעזור יל באמת . נלשום עמוק ולספור עד . 100 להזיז את העיניים פעמים רבות מצד ימין לצד שמאל . לרוץ מסביב למגרש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار