صفحة: 14

א , להרבות בעשייה ובבנייה כדי להפוך את תוכני הלמידה והמושגים הרבים למוחשיים , חשוב מאוד להרבות בניסויים , בבניית דגמים תלת-ממדיים , בצילום וניתוח של תמונות , בניתוח מפות , בסיורים וכדומה . בחוברת הפעילויות השתדלנו להרבות בפעילויות מהסוגים האלה , אך כדאי שהמורים ייזמו משימות נוספות , ויתאימו את המשימות הנתונות לתלמידיהם . דרכי הוראה-למידה תוכני הלמידה של הגאוגרפיה הפיזית אינם פשוטים , וחלקם אף מורכבים ומופשטים ביותר . כדאי לשלב בין דרכי למידה שונות שעשויות להתאים לתלמידים שונים ולהגביר את המוטיבציה , את העניין , את הידע ואת ההבנה של הנושא הנלמד . לפניכם כמה דוגמאות לדרכי הוראה-למידה שעשויות להתאים להוראת התכנית , דוגמאות אלה הן בבחינת המלצות , ובוודאי אפשר להשתמש בדרכים מגוונות אחרות . אינטנסיבי , וחלק מהם באופן אקסטנסיבי . אפשר גם שחלק מהתלמידים לא יחויבו ללמוד את כל החומר . הבחירה מה ללמד , מה לא ומה ילמדו התלמידים השונים תיעשה על-פי שיקולים דידקטיים : הרכב הכיתה , הרקע הלימוד שלה , חשיב 1 ת הפרקים וכדומה . פרקים חשובים וקשים רצוי ללמד באופן אינטנסיבי . ? הכוונה וההדרכה מטעם המורה חיוניות להצלחת הלמידה האקסטנסיבית . המורה צריך לכוון את התלמידים לעמוד על הרעיונות המרכזיים , להבין את משמעות המושגים שבפרק , להתמודד עם המיומנויות המיוצגות בו , להסתייע בפעילויות השונות וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار