|
صفحة: 23
בשאלה זאת התלמידים צריכים להבין שהתחממות האוויר אינה התחממות ישירה על-ידי קרני השמש , אלא עקיפה : פליטת חום מפני כדור הארץ . בליעת הקרינה הישירה על ידי כדור הארץ , התחממותו ופליטת החום - כל אלה ביחד הם תהליך שנמשך זמן , ולכן האוויר חם יותר בשעות . 14 : 00-13 : 00 תהליך זה מסביר גם מדוע התקופה החמה ביותר מתאחרת בחודש בממוצע ) חודשים יולי , אוגוסט ( מתקופת הקרינה החזקה ביותר 21 ( ביוני - היום הארוך ביותר . ) . 2 מדד : מיומנויות יש פעילויות הדורשות מיומנויות של הפקת מידע ממקורות שונים ) כגון : מפות , תמונות , טבלאות , גרפים ודיאגרמות , ) ויש פעילויות הדורשות גם לנתח את מידע הזה ולתרגם אותו לאמצעי ביטוי או המחשה חזותיים ) כגון : מפות , גרפים וכדומה . ) יש גם פעילויות המפנות לפריטים בספרייה הווירטואלית של מטח , ודורשות מיומנות של הפקת מידע מתוך מערכת ממוחשבת וניתוח המידע שהופק . דוגמה תרגול מיומנות באמצעות נתוני מפה בפעילות מהאינטרנט בעמ' : 19 היכנסו לאתר המשרד לאיכות הסביבה לחצו בסרגל הנמצא בצד ימין על המדור "נתוני איכות אוויר" ושם בחרו את הסעיף " נתוני איכות אוויר בזמן . "אמת בדקו וציינו את שמו של : - מקום שבו זיהום האוויר נמוך . - מקום שבו זיהום האוויר בינוני . - מקום שבו זיהום האוויר גבוה . . 3 מדד : אוריינות אקטואליה העיסוק בנושאים הקשורים להשפעות הגומלין בין האדם לבין תהליכים המתרחשים באטמוספרה , מזמן חיבור מיוחד בין חומר הלימוד ובין נושאים אקטואליים . בפעילויות מסוימות ובהמלצות השונות במדריך זה הדגשנו את הצורך לעודד את התלמידים להתעדכן באמצעי התקשורת , להפיק מתוך המידע הזה את המידע הרלוונטי , לחבר אותו לחומר הלימוד הכללי ולהציג באופן מושכל את המידע האקטואלי בהקשרו לחומר הנלמד .
|
|