|
صفحة: 23
פעילות - 4 מפות נושאיות של ישראל בשקפים מתי כדאי ? במהלך הפרק הרביעי - לפני או אחרי שלומדים על המפות הנושאיות של ישראל . מטרת הפעילות מציאת מתאמים ( קורלציות ) בין מפות נושאיות של ישראל . תמצית הפעילות התלמידים יכינו מפה פיזית של ישראל , וכן 5 מפות נושאיות על שקפים , וימצאו מתאמים ביניהן . עזרים וחומרים 5 מפות נושאיות של ישראל לכל קבוצה : אילמת , נחלים , ערים , תחבורה , אזורים . 5 שקפים לכל קבוצה טושים דקים לכתיבה ולסימון על שקפים צבעים מהלך הפעילות התלמידים מכינים מפה פיזית של ישראל : הם צובעים את מפת ישראל האילמת בצבעי המפה הפיזית לפי המפה בעמ ' 140 בספר הלימוד . התלמידים מעתיקים לכל שקף מפה נושאית אחרת . ( צריך להעתיק גם את הפינות המסומנות על המפות . ( התלמידים מכינים מהשקף שנותר מפה נושאית של ישראל , לפי בחירתם . אפשר להכין מפה של רצועות הנוף בישראל , מפה מפורטת של אזורי הארץ , מפת טמפרטורות וכדומה . התלמידים מניחים את המפה הפיזית על השולחן , ועליה את השקפים - זה על גבי זה . ( מצמידים את הפינות . ( מקיימים בכיתה דיון בנושאים האלה : - מה אפשר ללמוד מכל אחת מהמפות ? - אילו מתאמים , קשרים , אפשר למצוא בין המפות ? - מה אפשר ללמוד מן המתאמים בין המפות ? לדוגמה , מה אפשר ללמוד על המתאם שבין צורות הנוף לבין צפיפות הערים והכבישים ? משך הפעילות : כ 2 - שיעורים
|
|