صفحة: 5

תיאור היחידה בכיתה ד התלמידים קוראים בספר שופטים . ביחידה זו אנחנו מציעים דגם הוראה ללימוד פסוקים מתוך תכנית הלימודים במקרא לכיתה ד : פרק ו פסוקים א-ו , י " א-ט " ז , י " זכ " ד ; פרק ז פסוקים א-ח . פסוקים אלה מציגים לקוראים את סיפור אחד השופטים - גדעון . מאפייני תוכן הסיפור המקראי בנוי כמערכת של סיפורים קצרים הנשזרים למסגרת-על סיפורית . תולדות ישראל בתקופת השופטים מתוארים כגלגל חוזר של חטא - עונש - זעקה אל ה' - ישועה . גלגל חוזר זה מדגיש שהעם אחראי לגורלו . הרעיון מודגם על ידי הסיפורים על השופטים עתניאל , אהוד , דבורה וברק , גדעון , יפתח ושמשון . השופטים המושיעים הם מנהיגים שה' מקים בשעת מצוקה . הסיפור המקראי הוא תמציתי מאוד ומשאיר פערים להשלמה ולפרשנות . מאפייני מבנה השתלשלות העלילה תיאור הדמויות תיאור הבעיה ופתרונה הופעת מכשול והתרה מאפייני הלשון המקראית מילים וביטויים אופייניים לשפת המקרא כינויים חבורים אזכורים ו ההיפוך יעדי תכנית הלימודים במקרא הבאים לידי ביטוי ביחידה זו זיהוי המבנה האופייני לסיפורי ספר שופטים - הופעת מושיע שליח האל , ישועה וחטא , עונש , חזרה בתשובה , ישועה . זיהוי הדרכים הייחודיות שבהן הטקסטים השונים מתייחסים לדמויות . סגירת מעגל - האם גדעון ראוי למינוי ? דיון - האם גדעון עמד במשימה שהוטלה עליו ? האם הבחירה בו הייתה נכונה ? השוואה עם טקסט אחר - תיאור ההתגלות של אלוהים למשה , מינויו כמנהיג

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار