|
صفحة: A182
שלב ב : הכנת כלי המחקר ? שאלון הסקר ודף המעקב א . הכינו שאלון בדבר הרגלי שתייה : ההעדפות , הידע והעמדות בנוגע לחשיבות השתייה . הוסיפו גם שאלות הנוגעות לפרטים , כגון : מין , גיל , מקום מגורים וסוג המגורים ( בית , פנימייה , בית אבות וכדומה . ( אתם יכולים להכין שאלון זה כך שהנסקרים יוכלו למלא אותו בעצמם , או שאתם תראיינו אותם ותמלאו את התשובות בשאלון . ב . הכינו דף מעקב ובקשו מבני המשפחה שלכם , כולל סבא וסבתא , למלא אותו במשך שלושה ימים . בדף יירשמו כל משקה שנלגם , -מ-תו , השעה ביממה ופרטים אחרים . שלב ג : ביצוע הסקר היעזרו בשאלוני הסקר ובדפי המעקב שהכנתם , ואספו את הנתונים מקרובי המשפחה ומאנשים אחרים . שלב ד : תכנון טבלה של ריכוז הנתונים תכננו ביחד טבלה , שכל הנתונים שאספו תלמידי הקבוצה ירוכזו בה . כדאי להיעזר בכלי ממוחשב , כגון תוכנת אקסל . מלאו את הטבלה . שלב ה : ארגון התוצאות , ניתוחן והסקת מסקנות א . צרפו את כל הטבלאות הקבוצתיות לטבלה מסכמת כיתתית . ייתכן שתרצו להציג את התוצאות בגרף . במקרה כזה החליטו איזה סוג גרף ( עוגה , עמודות וכדומה ) מתאים להצגת הנתונים שאספתם . לאחר סיכום הנתונים , יהיה בידיכם מאגר נתונים גדול . נתחו את הנתונים וענו על השאלות שהעליתם בתחילת המחקר . למשל : כדי לענות על השאלה האם אנשים מבוגרים מאוד שותים משקאות קלים , בדקו אילו משקאות שותים אנשים מעל גיל , 70 וכן הלאה . ב . דונו בתוצאות שעלו מניתוח נתוני הכיתה והסיקו מהן מסקנות . שלב ו : רפלקציה הביעו את דעתכם על תהליך המחקר שביצעתם : האם המחקר חשוב- מדוע- מה למדתם ממנו- מה ההבדל בין הרושם הכללי שיש לכל אחד מאתנו מהתבוננות בסביבתו לבין תהליך מחקר-
|
|