صفحة: 39

גבוהה מן הלחות שבחוץ , ולכן איבוד המים קטן יותר במחילה . . 10 למצוא מקום מוצל , ולחכות שם , אך גם להשאיר בשטח סימן בולט למקום ההימצאות . להשתדל לאכול מאכלים שמכילים כמות מים גדולה - ) רות , ירקות וכדומה ) ולהימנע ממאכלים יבשים ומלוחים . אם אי–אפשר להישאר במקום , חשוב לבצע פעולות שיקטינו את התחממות הגוף ואת איבוד המים ממנו . כגון : א . להסתתר בצל בשעות החמות , ולהתקדם בשעות הקרירות בלבד ( בבוקר או לפנות ערב . ( ב . לכסות את הגוף מפני השמש ( ביום - לחבוש כובע , ללבוש חולצה ומכנסיים ארוכים , אבל דקים . בלילה - בגדים חמים יותר . 11 . ( אדם מאבד מים גם בעת השינה - בעיקר דרך מערכת הנשימה וגם על ידי הזעה . פרק שביעי : הובלה ומאזן מים בצמח . 1 מה קורה בזמן שמאזן המים בצמח תקיןא . הצמח אינו קולט מים וגם אינו מאבד מים . ב . הצמח רק קולט מים ואינו מאבד מים . ג . הצמח אינו קולט מים אלא רק מאבד מים . ד . הצמח קולט ומאבד כמות שווה של מים . . 2 ממה מורכבת מערכת ההובלה של הצמחא . עורקים וורידים ב . צינורות חמצן ו– CO 2 ג . צינורות עצה ושיפה ד . צינורות אוויר ומים . 3 הסבירו מדוע ביום חם , שיעור הפוטוסינתזה יורד בצהריים , ושוב עולה בשעות אחר הצהריים . . 4 בימי שרב , הטמפרטורה גבוהה ולחות האוויר נמוכה . מה סדר האירועים הנכון , הגורם להאטה בתהליך הפוטוסינתזה ביום כזהא . דיות מוגבר מחסור במים סגירת פיוניות מחסור ב– CO 2 ב . סגירת פיוניות מחסור במים דיות מוגבר מחסור ב– CO 2 ג . מחסור ב– CO 2 סגירת פיוניות מחסור במים דיות מוגבר ד . מחסור ב– CO 2 מחסור במים דיות מוגבר סגירת פיוניות . 5 איזה יתרון יש לשלכת קיץ בארץ ישראל- נמקו . . 6 לפניכם שני תיאורי מקרים : א . במהלך שבוע חם ויבש , האדמה בגינתו של נדב התייבשה והצמחים בגינה כמשו ( נבלו . ( הסבירו את התופעה . ב . עמית קנתה לאמ- זר פרחים לכבוד יום הולדתה , אך שכחה לשים אותם באגרטל עם מים . מה יקרה לפרחים לאחר כמה שעותבכל אחד מן המקרים , הסבירו : מה התרחש ברמת הצמח השלם ( כלומר , באיזו דרך השפיעו תנאי הסביבה על הצמח - ( מה התרחש ברמה התאית ( כלומר , באיזו דרך השפיעו תנאי הסביבה על תאי הצמח - (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار