صفحة: 34

ג . המבחנה שיש בה זרעים היא מבחנת הניסוי והמבחנה בלא הזרעים היא חזרה על הניסוי . . 6 לכל משפט מן המשפטים הבאים , קבעו אם הוא נכון או לא נכון והסבירו מדוע . א . מי סיד צלולים ילבינו אם ננשוף לתוכם . ב . מי סיד צלולים ילבינו אם נכוון לעברם זרם אוויר חם . ג . מי סיד צלולים לא ילבינו אם נשים בהם דגים קטנים . ד . מי סיד צלולים לא ילבינו אם נשים בהם קונכייה ריקה של חילזון . . 7 תמר רוכבת על אופניים , אמיר ישן ויואב סיים לאכול זה עתה . מה מתרחש בגופם- החליטו איזה מצב מתאר כל אחד מהמשפטים הבאים : רכיבה על אופניים , שינה או לאחר ארוחה . לכל משפט , ציינו אילו מערכות משתפות פעולה במצב המתואר בו . איזו מערכת מתאמת את שיתוף הפעולה בין מערכות הגוף בעת רכיבה על אופניים , לאחר ארוחה ובעת השינה- תשובות : . 1 לב - מערכת ההובלה מעי - מערכת העיכול מוח - מערכת העצבים שריר - מערכת התנועה ריאה - מערכת הנשימה כליה - מערכת ההפרשה . 2 בתהליך הפקת האנרגיה הזמינה מנוצלים מרכיבי מזון ו–חמצן ונוצרים פחמן דו–חמצני ומים . פרט לאנרגיה זמינה נוצר בתהליך זה גם חום . . 3 תשובה : ההתאדמות נוצרת מהתרחבות של כלי דם בעור . מטרתה לפלוט חום שנוצר בתהליך הפקת האנרגיה בתאי השריר אל הסביבה . הזיעה מופרשת מבלוטות הזיעה ומטרתה להתאדות ובדרך זו לקרר את הגוף . . 4 סעיף ג . 5 סעיף א . 6 א . נכון , כי בנשיפה יש פחמן דו–חמצני . ב . לא נכון , כי כמות הפחמן הדו–חמצני באוויר החדר מועטה מאוד . ג . לא נכון , כי דגים פולטים פחמן דו–חמצני . ד . נכון , כי קונכייה ריקה אינה יצור חי ואינה פולטת פחמן דו–חמצני .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار