صفحة: 261

140 המרובע ACDB שבסרטוט המוקטן הוא טרפז שווה–שוקיים CE . ) CD || AB ( הוא גובה בטרפז . נתון : 10 ס"מ 20 , CD = ס"מ 13 , AB = ס"מ DB = א . מצאו את אורך הקטע . AE ב . מצאו את אורך הגובה . CE ג . מצאו את שטח המרובע . CDBE 141 חיזוק בטרפז ABCD שבסרטוט המוקטן נתון : 5 C = 45 ° , D = A = 90 ° ס"מ AB = AD = מצאו את היקף הטרפז ואת שטחו . 142 המרובע ABCD שבסרטוט הוא טרפז . ) AB || CD ( הוכיחו כי האלכסון BD מחלק את הטרפז לשני משולשים דומים . 143 הרחבה הנקודות B וC– נמצאות על הבסיס AD של הטרפז AEFD כך שמתקיים : AB : BC : CD = 4 : 3 : 2 איזה מהיחסים שלפניכם שווה ליחס ? S : S : S 1 4 : 3 : 2 2 2 : 3 : 1 3 2 : 3 : 4 * משימה 143 מתבססת על : פיתוח חשיבה כמותית – פרקי העמקה וחזרה לחטיבות הביניים , חלק א , משרד החינוך , המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים והמרכז הישראלי לחינוך מדעי טכנולוגי , ירושלים התשס"ג , 2002 – עמ' © . 193 כל הזכויות שמורות למשרד החינוך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار