صفحة: 131

משימות לסיכום 32 א . תארו מספר רב ככל האפשר של תכונות הפונקציה . h ) x ( = 3 ) x + 7 () x-2 ( התייחסו לנקודות החיתוך עם הצירים , הקדקוד , ציר הסימטרייה , תחומי חיוביות ושליליות ותחומי עלייה וירידה . ב . בנו סקיצה של גרף הפונקציה . h ) x ( 33 כתבו את שיעורי נקודות האפס של הפונקציה m , k ( . f ) x ( = ) x - m () x - k ( הם מספרים כלשהם ) . 34 בכל סעיף : סרטטו סקיצה של הפונקציה . פתרו את המשוואות ואת האי–השוויונות . 35 בכל סעיף סרטטו סקיצה של פונקציה המתאימה לנתונים . אם אי–אפשר , הסבירו מדוע . א . נקודות החיתוך של הפונקציה עם ציר X הן ) 2 , 0 ( ו– ;) 6 , 0 ( לפונקציה יש נקודת מקסימום . ב . נקודת החיתוך של הפונקציה עם ציר Y היא ;) 0 , 7 ( לפונקציה יש נקודת מקסימום ; אין לה נקודות חיתוך עם ציר . X ג . הפונקציה עולה עבור ; x < -1 תחום החיוביות שלה הוא .-2 < x < 0 ד . תחום החיוביות של הפונקציה הוא ; -3 < x < 1 תחום העלייה שלה הוא . x < 0 36 נתון : הנקודות ) 5 , 5 ( ו ) -3 , 5 (– נמצאות על גרף הפונקציה הריבועית . f ) x ( נקודת החיתוך של הפונקציה עם ציר Y היא בחלק השלילי של הציר . בכל סעיף כתבו לפי הנתונים נכון או לא נכון . נמקו . א . ציר הסימטרייה של הפונקציה עובר דרך הנקודה . ) 1 , 5 ( ב . לפונקציה יש נקודת מקסימום . ג . ייתכן שבנקודת הקדקוד ערך הפונקציה חיובי . ד . נקודות החיתוך של הפונקציה f ) x ( עם ציר X נמצאות ב– ) s , 0 ( ו , ) t , 0 (– כאשר 1 < s < 5 ו . -3 < t < 1–

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار