صفحة: 102

12 לפניכם הפונקציות f ) x ( ו g ) x (– בשלושה ייצוגים : ביטוי , טבלת ערכים וגרף . א . עבור כל אחת מהפונקציות ענו על השאלות : 1 האם הפונקציה היא ריבועית ? אם כן , כתבו את ביטוי הפונקציה בצורה 2 . ax + bx + c תארו את המאפיינים של גרף הפונקציה לפי הסרטוט . 3 השלימו את הערכים בטבלה . סמנו את הנקודות המתאימות בגרף . האם מאפייני הגרף שתיארתם בסעיף 2 נשמרים ? 4 האם לגרף הפונקציה יש ציר סימטרייה ? 5 תארו כיצד משתנים גובהי המדרגות לפי הטבלה . ב . תארו מה דומה ומה שונה בין הפונקציות . 13 נתונה פונקציה ריבועית בשלושה ייצוגים : ביטוי , טבלת ערכים ופרבולה . א . תארו את מאפייני הפרבולה . השתמשו במושגים : עולה , יורד , ציר סימטרייה וכדומה . ב . 1 לפרבולה של הפונקציה h ) x ( יש שתי נקודות חיתוך עם ציר . X מהם שיעורי הנקודות ? בדקו על ידי הצבה בביטוי . 2 לפרבולה של הפונקציה h ) x ( יש נקודת חיתוך אחת עם ציר . Y מהם שיעורי הנקודה ? בדקו על ידי הצבה בביטוי . ג . ענו לפי הגרף : עבור אילו ערכים של x ערכי h ) x ( חיוביים ? שליליים ? ? 0 ד . מצאו בגרף את נקודת המקסימום - הנקודה שבה ערך הפונקציה h ) x ( הוא הגדול ביותר . מהו הערך של , h ) x ( ומהו הערך של x בנקודה שמצאתם ? ה . ענו לפי הגרף : עבור אילו ערכים של x הפונקציה h ) x ( יורדת ? עבור אילו ערכים היא עולה ? ו . מה הקשר בין ציר הסימטרייה של הפרבולה לבין נקודת המקסימום שלה ? ז . תארו כיצד משתנים גובהי המדרגות של הפונקציה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار