صفحة: 54

15 מבין הביטויים שלפניכם מצאו כל ביטוי שהוא הפרש ריבועים ופרקו אותו לגורמים . 16 כתבו כל ביטוי כמכפלה של גורמים . 17 מבין הביטויים שלפניכם מצאו זוגות של ביטויים שווי–ערך : בכל זוג - ביטוי אחד הוא מכפלה , והביטוי האחר הוא הפרש ריבועים . 18 נתונים ריבוע ושני מלבנים . סרטטו סקיצות של הצורות , קבעו מהו המשתנה ובהתאם לכך רשמו ליד הצלעות את אורכיהן : א . במלבן א - אורך אחת הצלעות גדול ב5– ס"מ מאורך הצלע של הריבוע . אורך הצלע הסמוכה קטן ב5– ס"מ מאורך הצלע של הריבוע . לאיזו צורה יש היקף גדול יותר - לריבוע או למלבן א ? בכמה ? נמקו . לאיזו צורה יש שטח גדול יותר - לריבוע או למלבן א ? בכמה ? נמקו . ב . במלבן ב - אורך אחת הצלעות גדול ב8– ס"מ מאורך הצלע של הריבוע . אורך הצלע הסמוכה קטן ב8– ס"מ מאורך הצלע של הריבוע . לאיזו צורה יש היקף גדול יותר - למלבן א או למלבן ב ? בכמה ? נמקו . לאיזו צורה יש שטח גדול יותר - למלבן א או למלבן ב ? בכמה ? נמקו . 19 נתון : ) x + 2 () x - 2 ( = 19 היעזרו בנתון ומצאו את הערך של כל ביטוי בלי לחשב את הערך של . x הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار