صفحة: 419

. 14 בעיתון יש ריאיון עם הבן של ראש הממשלה השני . . 15 נכנסנו לחדר של רועי , והוא היה מהמם . . 16 השתתפו בחודש מתוך הקורס ללא תשלום . . 19 יש ! יש ! יש ! - אם ובנה הלהוט אחרי ממתקים , נכנסו לחנות כל-בו , ולפתע נשמעה קריאת שמחה מבין המדפים : "יש ! יש ! 'יש . " ! ' הקריאה כוונה לחטיף מתוק , שייצרו לפני שנים אחדות , ושנקרא : "יש . " זהו משפט מתוק ( תרתי משמע ) אך גם מעניין : הוא מורכב ממילה זהה שחוזרת על עצמה שלוש פעמים , אלא שבכל פעם יש לה תפקיד תחבירי שונה . נתחו את התפקידים השונים של המילה "יש" במשפט . . 20 דו משמעות בסימני פיסוק - סימני פיסוק יכולים לפרש מבע אחד באופנים שונים . למשל , השוו את הפיסוק במבע : מה פתאום ! לעומת : מה , פתאום . ? העניקו למבעים הבאים משמעויות שונות על ידי פיסוק שונה . 1 המשחק גרוע . 2 נפתח כאן מועדון חברים . 3 $ ioc > /& J"J # / מיהו ראש העיר הטוב ביותר . 4 לא מספיק לרשום את הדוגמות . 5 הגיעו הסעות ילדים . 21 א . הסבירו במילים שלכם את הכתוב בחרוזים הבאים . ב . איזה צירוף מילים כאן יוצר דו-משמעותל באיזה אופן ? מהן המשמעויות השונות ? ג . האם הדו-משמעות היא מילונית או תחבירית ? עם שנוי צורת פסוק - משתנה פרוש פסוק : " לקבל - מדוע לא ? אך לתת - מדוע ? לא " ! ? מתוך : חנניה רייכמן , עברית עליזה . . 22 מהי הדו-משמעות בכל איור ? נסו לנתח : האם מקור הדו-משמעות הוא במילה או במבנה התחבירי ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار