صفحة: 286

. 28 קריינים מקצועיים נוהגים להכין את החומר שעליהם לקרוא , והם מנקדים במקום שהם חוששים לטעות . א . נניח שעליכם לקריין את הסיפור "שד משחת . " קראו את הסיפור ושימו לב למילים המודגשות ( שימו לב גם לאותיות בכ"פ אחרי אותיות השימוש . ( תוכלו לנקד לעצמכם , כדי להתכונן לקריינות . ב . קראו את הסיפור בקול ( כדאי שתקליטו את עצמכם . ( ג . השוו לצורות התקינות ( במהופך . ( שד משחת ! מעשה בעני , שהיו לו שלושה בנים . רצה האיש להקנות להם חוכמה ודעת , אבל כסף לא היה לו . יום אחד הופיע בפניו שד , והצעה בפיר '' אתן לך כסף לחינוך ילדיך ; אולם בעוד שבע שנים אקח את נשמתך " . הסכים האיש , וכך יכול היה לשלוח את בניו למכללות הטובות ביותר . ואמנם , הבנים למדו היטב וחונכו כראוי . האחד נעשה כומר , השני - רופא , והשלישי - עורך-דין . לאחר שבע שנים הופיע השד כדי ליטול את נשמת האב ולהביא אותה לגיהינום . הבן , שנעשה כומר , החל להתפלל ולבקש מהשד שירחם על אביו וידחה את רוע הגזירה . תחנוניו הועילו , והשד הסכים לתת לאב שלוש שנים נוספות . כשחלפו שנים אלה , שב השד . עתה פנה אליו הבן הרופא בבקשת דחייה . נענה השד והסכים לךחייה של שלושה חודשים . בפעם השלישית חיכה לשד עורך-הדין . אמר הבן השלישי : "פעמיים נתת ארכה לאבי ואני יודע שאין לצפות ממך שתעשה זאת שוב . אבל , האם תסכים להיענות לבקשה אחרונה ? אנא , תן לאבי ארכה עד שייגמר בדל הנר הזה " , והוא הצביע על הנר שדלק על השולחן . היה זה בדל נר קטן , והשד הסכים . אך שמע עורך-הדין כי השד מסכים , נטל את בדל הנר , כיבה אותו בנשיפה ושם אותו בכיסו , וזהו זה . לא הייתה לשד בררה , והוא הסתלק מבלי שייטול את נשמת האב . ולסיום , אל נאריך בדברים : "בטחו בעורך-דין , אפילו על השד יערים / cxr < r crnr < 0 : "conr c ... " ! . 29 ממה צומחת הדו-משמעות במשחק המילים הבא ? כביש זה ייחשב כביש-מזל ? מתוך : י ' פרוינד , לשרן ברוטב חריף . . 30 פעילות סיכום : תהליכי הגה וצורות לכל זוג מילים יש תבנית משותפת . א . מהי התבנית ( הצורה ) המשותפת ? ב . איזו צורה חורגת מהתבנית ? ג . איזו תופעה מתבטאת בה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار