صفحة: 222

פעילוי ות תרגול : הותבת אוצר המילים פעילויות בנושא : מפגש שורש תבנית ( חובה : ( 1 . 1 א . שבצו בטבלה את השורשים הבאים : פ ' ז ' ר , ' זיר'מ , ' תיפ ' ר . ' בדקו היכן המשבצות "מלאות" והיכן הן ריקות . ב . בחרו 5 משבצות שנותרו ריקות . כתבו את המילים שיתקבלו ממפגש השורש והתבנית . נסו לשער מה תהיה משמעותן . . 2 המילים הבאות הן חידושי האקדמיה , שנוצרו ממפגש חדש בין שורש קיים לתבנית קיימת : קליט ( וידאו קליפ , ( מצחק ( סטנד-אפ-קומדי , ( תסמיך ( אסוציאציה . ( איך נוצרו המילים הללו : מהו השורש ומהי התבנית ! מה תפקיד השורש והתכנית בבניית המשמעותי פעילויות בנושא : שורשים חדשים ( חובה : ( 11 , 10 , 8 , 5 , 3 . 3 גזורי שם - אחת הדרכים להרחבת אוצר המילים היא גזירת שורש חדש משמות עצם . א . אילו פעלים נגזרו מן השמות הבאים : כיס , אות , גרב , סגנון , דגמה , פגז , קרן , 2 עד , פךפר , מטר , סוג , בית , חצוצרה , סיד , מפה . ב . מאילו שמות נוצרו הפעלים הבאים : לשרין , להצפין , להדרים , לשוק , לטיח , להבריג , למין , לאיש , לכפתר , לרשת , לרהט , לגבס , להתחשמל , להתאלמן , לעי-ר . ג . בסלנג נוצרו הפעלים : לכיף , להתעלק , למלצר . מהו השורש והבניין שלהם ? מאילו שמות הם נגזרת A רשמו פעלים רבים ככל האפשר , שנגזרו משמות איברים בגוף . דוגמה : אזן - האזין . . 5 המילים הבאות שימשו מילות מעבר ששורשים תנייניים נגזרו מהן . רשמו את השורש התנייני ואת השורש הראשוני של כל מילה , ומילים נוספות שצמחו מהשורש התנייני . היעזרו במילון . שורש ראשוני מילת מעבר שורש תנייני פועל תגייני האות הגוספת משפחה חדשה מילות מעבר : אתגר , מןעןי , חמצן , מקגךת , אבחנה , מחזור , תפקיד , תמצית , ראיון , מחשב , לןךין , תקשךת , מרכז , תגמול , בכין , א : ? טחה , תמריץ , מסכן , מסחר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار