صفحة: 192

ג . בטקסט מידע ( ובטקסט עיוני בכלל ) יש לא מעט פעלים בצורת סביל . האם גם כאן מצאתם פעלים כאלה ? ד . סמנו באופן אחר ( רצוי בצבע שונה ) את כל שמות העצם בקטע . כיוון שזה טקסט מידע תמצאו בו שמות עצם רבים . מיינו לחוד את שמות העצם הפרטיים . ה . האם יש בקטע שמות פעולה ? ציינו אותם ואת הפועל המקביל . ו . המאפיין שמות עצם ( לא שמות העצם הפרטיים ) הוא היכולת לנטיות ביחיד / רבים והיכולת לקבל יידוע . כתבו ליד כל שם עצם את נטיית המספר ואת צורת היידוע . . 2 הפועל בטוגות - הטקסט העיוני הוא בעל אופי שמני , ואילו הטקסט הסיפורי הוא בעל אופי פועלי . לכן בסיפור תמצאו הרבה יותר פעלים מאשר בטקסט עיוני . א . השוו שני קטעים בעלי היקף דומה . למשל , הידיעה הסיפורית "רכב הלוויות" בעמי , 71 וקטע עיוני ( מידע ) על החלום " ) הדעת הרווחת ( ... " בעמ ' . 43 ב . סמנו את הפעלים בכל קטע , השוו מבחינה מספרית והסיקו מסקנות . . 3 שמות פעולה הם שמות עצם , סוג של שמות מופשטים . א . השלימו את הטבלה לפי הנתונים . ב . כתבו מעל לכל טור את הכותרת המתאימה : שם פעולה , צורת מקור , צורה נטויה , צורת יסוד . ג . אילו צורות בטבלה הן שמות עצם ואילו צורות שייכות לפועל ? A שם פעולה - שחברו את המשפטים : שנו את הפועל לצורת מקור או לשם פעולה . . 1 פועל : אנחנו נחדש את הקשר ; מקור : עלינו לחדש את הקשר ; שם פעולה : נתמוך בחידוש הקשר . . 2 הם איימו שיתפטרו . . 3 אסור ש » עשנו כאן . . 4 ביקשו שלא נדרוך על הדשא . . 5 השעון יצלצל מוקדם . . 6 כולם מסכימים שנחזור ? . 7 הוחלט שיפסיקו לתמוך במוסד . . 8 היישוב נערך לקראת שינוי . . 9 אל תתפרצו !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار