صفحة: 154

יש כאן חזרה על אותן מילים : הביטוי הולך ומסתבך חוזר בגרסאות שונות שלוש פעמים . האם אלה שתי פעולות ממשיות ומקבילות , כלומר נשוא כולל ( הולך ברחובות ומסתבך בהם , ( ואולי זהו נשוא מורחב שמשמעותו מסתבך יותר ויותר ? ואולי שניהם גם יחדל כך נבנות משמעויות , שהן מצד אחד עמומות יותר , ומצד שני עמוקות יותר מכל אמירה "עניינית" שניתן לומר במקומה , כפרפראזה לשיר . וכך , בעוד שבטקסט העיוני נבחרת בדרך כלל לשון המנסה לסמן או לייצג באופן המדויק ביותר את המציאות או את הרעיונות , בשיר - הלשון משאירה דווקא מקום נרחב לפירושים , להסתכלות אישית , יחסית ולא מוחלטת על הדברים , ולכן חלק מן המשמעויות אינן ברורות במתכוון . הלשון הייחודית נובעת מכך שהשיר הוא מרוכז ותמציתי , ולעתים קרובות אומר הרבה במילים מעטות . ד 5 . סיכום : לשון השיר בשירים רבים גם המבנים הלשוניים ייחודיים : ניתן למצוא בהם מבנים ציוריים ( דימויים והשאלות ;( מבחר ייחודי של אוצר המילים ( משלב גבוה , ריכוז מילים משדה סמנטי מסוים ;( לשון ש"מזמינה" ומעוררת משמעויות נלוות ( קונוטציות , ( ולא פעם גם שינויים מיוחדים במבנים התחביריים המקובלים ובסדר המילים הבסיסי . כל אלה , יחד עם הצליליות והמקצב , יוצרים לשון אישית , סובייקטיבית , ריגושית יותר מאשר הלשון המצויה בטקסטים עיוניים או בטקסטים של הפעלה , למשל . הלשון הייחודית נובעת מכך שהשיר הוא מרוכז ותמציתי , ולעתים קרובות אומר הרבה במילים מעטות . ד 6 . תעודת זהות : שיו הסוגה : שיר . >'' , '' i הסוגים : שיר אמנותי , שיר זמר , שיר קודש , זמריר ( ג'ינגל . ( המטרה : להעביר חוויה , רעיון , רגש , לפרסם מוצר ועוד . הערוצים : שיר כתוב , שיר מולחן . מבנה הטקסט : שורות קצרות , "בתים , " הדגשת צליליות - חריזה , חזרות , מקצב . המבנים הלשוניים : דימויים וציורי לשון , מטאפורות , קונוטציות , סדר מילים לא בסיסי . תמונת השיר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار