صفحة: 42

ב . הנה ההיגדים הראשיים המקוריים . התאימו כל היגד לקטע המתאים , ושלבו אותו במקום המתאים בתוך הקטע : ? רבים מתושבי הכפר סובלים ממחלה זו או אחרת כמעט מן היום שבו נולדו . ? הקרקע היא מקור הקיום ומקור הפרנסה היחיד של תושבי קילילי ולכן הם קשורים אליה בקשר חזק . לקשר זה יש גם היבטים רוחניים דתיים : ? בתי הכפר קטנים ודלים . ? ילדי הכפר שותפים גם הם לעבודה מגיל צעיר . ? התושבים עוסקים בחקלאות . . 3 א . לפניכם משפטים "מבולבלים . " אתרו בין המשפטים בטקסט שלפניכם את ההיגד הראשי . ב . היעזרו בהיגד הראשי כדי לארגן את המשפטים לקטע רצוף והגיוני ( מספרו את המשפטים . ( שוויון בין המינים בשבדיה ? הנשים זוכות להזדמנויות ולזכויות שהן שוות לאלה של הגברים , והשוויון בין המינים אף מעוגן בחוקי המדינה . ? בשבדיה , מעמדן של הנשים בחברה וחלוקת התפקידים המסורתית בין גברים לנשים הולכים ומשתנים . ? דוגמה טובה לשוויון בין המינים בשבדיה היא חופשת הלידה . ? כך לדוגמה , בשנת 1993 היוו הנשים 33 % מחברי הפרלמנט ו 75 % מחברי הממשלה . ? כך למשל , השכלתן של הנשים השבדיות שווה לזו של הגברים . ? מרביתן יוצאות לעבודה ומפתחות קריירה עצמאית , גם בשל רצונן לממש את יכולתן וגם בשל הצורך של המשפחה בשתי משכורות - זאת של הגבר וזאת של האשה - כדי שיוכלו ליהנות מרמת חיים גבוהה . ? למעלה מ 80 ° / 0 מהאימהות השבדיות עובדות מחוץ לבית , והאבות מרבים להשתתף בגידול הילדים ולעסוק - כמו הנשים - גם בעבודות הבית . ? על ההתקדמות שחלה במעמד האישה השבדית מעיד חלקן ההולך וגדל של הנשים הנושאים . בדרך כלל חופשה זו מוענקת לאישה לאחר שהיא יולדת . ? בשבדיה יכול גם הגבר ליהנות ממנה , ולפי החוק השבדי ההורים יכולים להחליט מי מהם יממש אותה . ? ואמנם , לא אחת אפשר לראות גברים שבדים בחופשת לידה , המטיילים בשעות הבוקר עם תינוקותיהם . ? מתוך ; ראפ אסתר , צבייה פיין , א 1 ש 0 > במרחב . A בחרו היגד ראשי אחד מבין ההיגדים הבאים , והוסיפו לו הרחבות כראות עיניכם . ? כמות המים בכנרת משתנה משנה לשנה ומעונה לעונה . ? למרות שהשינה היא חוסר פעילות , היא חיונית לפעילותנו . ? חמשת החושים מאפשרים לאדם לתפוס את העולם . . 5 בזוגות או בקבוצות . כל תלמיד יגזור טקסט עיוני מתוך עיתון , ישאיר את הכותרת , יגזור בנפרד כל פסקה ויבלבל בין הפסקאות . תלמידים אחרים בקבוצה ינסו לארגן את הרצף ( אפשר גם להוסיף מילות קישור ) וינמקו את הסדר . . 6 בזוגות או בקבוצות . בחרו מתוך עיתון מאמר לא ארוך , וגזרו אותו . א . אתרו בו את ההיגדים הראשיים החשובים ביותר , העתיקו אותם לדף , שלא לפי הסדר , ומחקו אותם מתוך המאמר המקורי . ב . תלמידים אחרים יקראו את המאמר , וינסו לשער מה נאמר בהיגדים הראשיים . אחר כך הם ינסו לשלב את ההיגדים בתוך המאמר . ג . מצאו את ההיררכיה בין ההיגדים הראשיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار