صفحة: 22

דבר העורך ( קטעים ) " נזק שעושה טיפש אחד - לא יכולים גם מאה חכמים לתקן , " נראה שכמעט לא יכול להיות מקרה יותר מתאים למשפט הזה , מאשר המעשה שעשה כנראה אחד מבוקרי רמת הגולן . במשך למעלה מעשרים שנים עושים כל הגופים שעוסקים בשמירה על החי בישראל ניסיונות להציל ולשקם את אוכלוסיית הנשרים שנמצאת במצב רע בלאו הכי מאז קום המדינה , בתחילת חודש יולי הניח אדם חסר אחריות פגר של פרה מורעלת בכוונה לפגוע בזאבי רמת הגולן שמדי פעם פוגעים בעגלים . אלא שחסר האחריות שכח להניח על הפגר הפניה מדויקת , ונשרים ובעלי חיים אחרים שחשבו שמדובר במתת שמים פנו לסעוד את לבם . ביום אחד חיסל האיש עבודה של עשרות שנים , ושוב העמיד את אוכלוסיית הנשרים בגולן בסימן שאלה . 27 נשרים ועוד מספר רב של בעלי חיים אחרים שמצאו את מותם , מעלים שוב שאלות לגבי החי בר בישראל - האם יש יד מכוונת אחראית , או שמא נופלים בעלי החיים בין כל הגופים העוסקים בשמירה על הטבע והחי בישראל ? ... מתוך : רן אודי , טבע הדבר > ם . . 10 מצאו בעיתון רשימת ביקורת על ספר , סרט , סדרת טלוויזיה , או תחרות ספורט . סמנו את המילים הטעונות מבחינה רגשית . ערכו רשימה של מילים טעונות חיוביות ושל מילים טעונות שליליות . . 11 בחרו תכנית או סדרת טלוויזיה . א . כתבו עליה קטע מידע בהיקף של חצי עמוד עד עמוד . ב . שכתבו את קטע המידע לטקסט ביקורת קצר . ג . פסקו את שני הקטעים שכתבתם . . 12 מערכת החינוך מחנכת את התלמידים לאחידות מחשבתית . זוהי טענה מתוך טקסט ביקורת על מערכת החינוך בארץ . א . אם אתם מסכימים עם ביקורת זו , הרחיבו אותה לטקסט ביקורת . ב . אם אינכם מסכימים , כתבו ביקורת כנגד טענה זו . פעילויות בנושא : טקסט שכנוע ( מומלץ : ( 14 , 13 . 13 קראו את תחילתו וסופו של טקסט השכנוע הבא . א . במה מנסה הטקסט לשכנע את קוראיו ? איך הוא עושה זאתי ב . סמנו את המקום שבו עובר המאמר מהצגת עובדות לשכנוע . ג . נסו לכתוב שתיים שלוש פסקות שהן גוף המאמר , ולהביא דוגמאות והמחשות מחיי היום יום לטענה המוצגת . התקופה המודרנית בחברה המערבית ובישראל מאפשרת לכולנו תנאי חיים משופרים ונוחים , אולם אלה פוגעים במבנה הפיסי של גופנו , בתכונותיו ובאפשרויותיו להתנועע . חיי היום יום תובעים מאיתנו פחות פעילות ותנועה בניגוד לדרישות הגוף . כמו כן , רובנו נתונים ללחצים , למתחים נפשיים ולהפרעות ריגושיות , הגורמים לרמת עצבנות גבוהה ; על כל אלה משלם גופנו מחיר גבוה , המאיים על בריאותנו ולעתים גם על חיינו . תוך כדי קיום שגרת החיים היום יומית איננו נותנים את הדעת על כך , שלמעשה אנו נכנעים לנוחיות ובוחרים במרבית הפעמים בדרך הקלה . להעדר הפעילות יש השפעה רעה על תפקוד הגוף כולו : כוח השרירים , גמישות המפרקים , פעולת הלב והריאות ומחזור הדם . שרירינו יתכווצו ויתחזקו אם נאמן אותם כראוי . יש לאמנם , כדי לאפשר להם לשאוב כמות מספקת של דם להפעלת הלב . עלינו לדאוג לכלי הדם , כדי לאפשר מעבר נוח של הדם במסלוליו לייעל את עבודתם המשותפת של הלב והריאות בצריכת חמצן ובאספקתו . העדר פעילות גופנית יגרום להשמנה , לעיוות צורת הגוף ולניוון . הזנחה או זלזול בנושא זה עלולים לפגוע בתפקודינו ובבריאותנו . ? מתון : הלפריו \^ ז , שעת כו-שר . . 14 בחרו פרסומת כלשהי - מהעיתון , מן הטלוויזיה או משלטי חוצות . א . תארו את הפרסומת , מה היא אומרת וכיצד היא משכנעת . ב . היעזרו בנתונים ובנימוקים שיש בה וכתבו על פיה טקסט שכנוע . מילים טעונות , ראו עמי . 442

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار