صفحة: 125

פ ע יל וי ות תרגול : מבנים לשוניי ם פעילויות בנושא : ביטויי מוען נמען ( מומלץ : ( 2 . 1 צלמו את המכתב : 1744 " לא , תודה . " שימו לב עד כמה המכתב האישי עשיר בביטויים של מוען ונמען . א . סמנו בצורה אחת את כל המילים המייצגות את הכותב , ובצורה אחרת סמנו את כל המילים המייצגות את הנמען . ב . נוכחותו של מי בולטת יותר - של המוען או של הנמען ! . 2 בחרו שני מכתבים רשמיים ושני מכתבים אישיים ובדקי את כל ביטויי המוען והנמען . א . סמנו ומיינו את הביטויים המייצגים לפי סוגים : ב . מהו הגוף המשותף לביטויי מוען ? מהו הגוף המשותף לביטויי הנמען ? ג . האם המוען והנמען מיוצגים ביחיד או ברבים ? מהי הנטייה במכתב האישי ומהי במכתב הרשמי ? פעילויות בנושא : כינויים ומשלב לשוני ( מומלץ : . 3 ( 5 , 3 א . אספו מתוך מכתבים דוגמאות לכינויים חבורים : כינויי שייכות או כינויי מושא ( רמז : תמצאו כינויים כאלה בעיקר במכתבים רשמיים . (! העתיקו את כל המשפט וסמנו בו את הכינוי החבור . ב . שחברו את המשפט תוך פירוק הכינוי ( עבודתך r העבודה שלך , להודיענו להודיע לנו . ( מה קרה למשפטים לאחר פירוק הכינוי ? ג . האם כל הכינויים החבורים ניתנים לפירוק ? A א . אספו מתוך מכתבים אישיים 10 דוגמאות לכינויים פרודים : כינויי שייכות או כינויי מושא . העתיקו את המשפטים וסמנו את הכינוי הפרוד . ב . שחברו את המשפט תוך צירוף הכינוי ( העבודה שלך = עבודתך ; להודיע לנו = להודיענו . ( ג . מה היה משתנה במכתבים האלה , אילו כתבתם במקומם כינויים חבורים ? . 5 לפניכם שלושה נושאים למכתבי בקשה : - בקשה להתגייס לצבא למרות מוגבלות . - בקשה להתקבל למשלחת נוער . - בקשה לשנות את מועדי הצלצולים בבית הספר . א . בחרו את אחד הנושאים , קבעו מי יהיה הנמען וכתבו מכתב בקשה רשמי . ב . שימו לב לכינויים ( כינויי השייכות וכינויי המושא . ( האם הם מגביהים או מנמיכים את המשלב ? ג . פסקו את המכתב פיסוק תקני . פעילות בנושא : פיסוק ( מומלץ : ( 6 . 6 לפניכם מכתב רשמי . פסקו אותו לפי כללי הפיסוק התקני .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار