صفحة: 15

דגם ב - דיון במליאה לאחר דיון בקבוצה , או : כל אחד מציג כמה נקודות מבט הטקסט "מצילים את החורשה" הוא טקסט פשוט יחסית , והדיון בו יכול להעלות נקודות מבט ספורות בלבד . אבל במהלך הלימוד בכיתה במקצועות השונים הילדים פוגשים טקסטים מורכבים יותר , שהדיון בהם יכול להעלות כמה וכמה נקודות מבט שכולן מבוססות והגיוניות . דגם זה מאפשר לכל ילד להסתכל על הנושא הנדון מכמה היבטים שלו , וכך לשכלל את יכולת החשיבה שלו ואת היכולת להציג נקודות מבט מרובות . אחרי קריאת הטקסט והעלאת הנושא לדיון מתחלקים לקבוצות . בקבוצה דנים יחד בדילמה שהועלתה ומנסים להעלות כמה שיותר היבטים , לא רק היבטים מנוגדים . הילדים יכולים לרשום לעצמם בנקודות את ההיבטים שהועלו בקבוצה . מזמינים ילד אחד מכל קבוצה כדי להציג את ההיבטים שהועלו בקבוצה שלו ( לפחות שני היבטים . ( זו הזדמנות לשכלל את היכולת להציג מבע מורחב בעל פה , הכולל יותר ממשפט אחד . המורה רושמת על הלוח את ההיבטים שכל ילד הציג , ואחר כך סוקרת את כל מה שרשום על הלוח ומסכמת אותם בהיגדים המקובלים בתרבות הדיון , למשל : גם נעמי וגם יעל אמרו ש ,... דן ורחל אומרים דברים מנוגדים - דן אומר ... ובניגוד לו רחל אומרת ... לאחר הדיון בדגם זה אפשר לסכם ולומר שעל כל דבר כמעט אפשר להסתכל מכמה היבטים , מכמה נקודות מבט , וכל ההיבטים יכולים להיות נכונים וצודקים .

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار