صفحة: 11

עמוד 18 בפעילות 3 התלמידים פותרים משוואות . את המשוואות אפשר לפתור בדרכים שונות : בדרך של נסייה או בעזרת התרגיל הישיר . דוגמאות לסעיפים שונים : סעיף ה : 520 + = 21 , 540 21 , 540 = 21 , 000 + 520 + 20 520 + 21 , 020 = 21 , 540 אפשר גם לפתור בעזרת התרגיל הישיר כך : 21 , 540 - 520 = 21 , 020 סעיף ח : 72 : 9 = 8 72 , 000 : = 8 אם נכפול גם את המחולק וגם את המחלק באותו מספר ( למשל ב , ( 1 , 000 המנה לא תשתנה , ולכן : . 72 , 000 : 9 , 000 = 8 בפעילות 4 התלמידים פותרים אי שיוויונות . אפשר לבקש מהתלמידים להכליל בסעיפים השונים מהו תחום המספרים המתאים . לדוגמה : בסעיף א התחום המתאים הוא כל מספר הגדול מ . 1 , 000 בסעיף ח המספר השלם הקטן ביותר שאפשר להשלים הוא 10 , 001 כי 10 , 999 21 , 000 - 10 , 001 = 10 , 999 הוא המספר השלם הגדול ביותר שהוא הקטן מ . 11 , 000 המספר הגדול ביותר שאפשר להשלים הוא . ( 21 , 000 - 21 , 000 = 0 ) 21 , 000 זאת בהנחה שלא עוסקים כאן במספרים שליליים . לכן יתאים כל מספר שהוא בין 10 , 001 לבין . 21 , 000 לפעילות 5 אפשר להקדים דיון על כל אחד מהסעיפים : לאיזה תרגיל תהיה התוצאה הגדולה ביותר ? לאיזה תרגיל תהיה הקטנה ביותר ? באילו תרגילים אפשר להיות בטוחים שתתקבל תוצאה זוגית ? עמוד 19 בפעילות 8 עוסקים באומדן . מומלץ לדון עם התלמידים על השיקולים השונים בבחירת התוצאות , למשל , אומדן הגודל של התוצאה או ספרת היחידות של התוצאה . הנה דוגמאות להסברים בסעיפים השונים : בסעיף א : 80 , 000 30 , 000 + 50 , 000 , 30 , 999 + 50 , 999 ולכן התוצאה היא . 81 , 998 בסעיף ו אפשר לראות שספרת היחידות של התוצאה היא , 6 ולכן מתאימה רק התוצאה . 396 , 726 עמוד 20 את התרגילים בפעילות 9 מומלץ לפתור על ידי הפעלת שיקולים שונים הקשורים לתובנה מספרית . לדוגמה , בסעיף ד אפשר להעריך את התוצאה בעזרת אומדן : 830 , 800 815 , 300 + 15 , 500 815 , 341 + 15 , 521 מבין התוצאות הנתונות רק תוצאה אחת מתאימה והיא . 830 , 862 בסעיף ז המחסר הוא מספר דו ספרתי קטן מ 100 ולכן ספרות האלפים ועשרות האלפים לא ישתנו - לפיכך מבין התוצאות הנתונות רק תשובה אחת יכולה להתאים והיא . 22 , 647

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار