صفحة: 8

התאמה לשונ ? ת התלמידים ? המודולאריות בספרים מאפשרת התאמה ליכולות השונות ולצרכים השונים של התלמידים בכיתה . גם הגיוון בטקסטים – סוגי הטקסטים ורמתם הלשונית – מאפשר בחירה והתאמה של טקסטים ופעילויות לפי רמת התלמידים . התשאול בפעילויות מגוון , והוא כולל שאלות פתוחות וסגורות . ההתאמה לשונות התלמידים מתאפשרת הן הודות להרכבים השונים לעבודה בכיתה ( ראו למטה , ( הן הודות לפעילויות מטרימות של אוצר מילים בטקסטים שנמצאו ראויים לכך . הרכבים שונים לעבודה בכיתה – הפעילויות מתאימות לעבודה בהרכבים שונים : עבודה עצמאית של תלמידים , עבודה בזוגות , בקבוצות או במליאה . ההרכב המומלץ מצוין ליד הפעילות .   ידידותיות – הקפדנו על עיצוב ידידותי ומושך בספרים , כדי שיהיו קלים להבנה ונעימים לקריאה . נעשה שימוש רב באלמנטים גרפיים , כגון : גודל האות , הכותרות , הרווח בין הפסקות , אמצעי ההמחשה , הצבע , מרווח בין שורות ועוד .   כל פרק נושא נפתח בעמוד שער כפול , ובו תצלומים ואיורים . בטקסטים השתדלנו לחקות את הצורה החיצונית של הסוגה , כדי להציג לתלמידים מאפיינים חשובים שלה . הושקעה מחשבה רבה בניסוח ההוראות בפעילויות , כך שיהיו בהירות ומובנות לתלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار