صفحة: 18

הצעות נוספות : קוראים לפני הילדים את הקטע הבא מעמוד 19 בספר : " מח ff בות כאלו חולפות ברא ff יהם ff ל ילדים רבים ... ובה חיים חד ff ים לגמרי " ? שואלים את הילדים האם מה שכתב המספר מתאים גם להם , ואילו יכלו לשוחח אתו או לכתוב לו , מה היו עונים על מה שהוא כתב . הערה דידקטית : יש כאן הזדמנות לתלמידים לכתוב מכתב ממשי . הקשר אותנטי ומשכלל את יכולת ההבעה בכתב , כיוון שברור לכותב אל מי הוא כותב ומה הוא רוצה להגיד . אפשר לבדוק את האפשרות לשלוח ליהונתן גפן את התייחסות הילדים לקטע זה או לאסוף התייחסויות נוספות במהלך ההוראה ולשלוח לסופר את כולן " ( תגובות תלמידי כיתה ג ... מבי"ס .... לספר " ילד הכרובית . ) " יוצרים חרוזים : נפתלי הילד המוסיקלי משלב חרוזים בספירה שלו במשחק המחבואים . כדאי להציג את החרוז שמונה - חשבונה ולהצביע על כך ששינוי המילה יוצר הומור . מציעים לילדים ליצור חרוזים כמו אלו של נפתלי . אפשר לבחור במספרים אחרים . הערה דידקטית : העיסוק בחריזה מתאים הן לפרק זה ) נפתלי החורז ( והן כהקדמה לפרק הבא שכולו מחורז ) העץ שר . )

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار