|
صفحة: 65
העיקרון והמבנה של מצלמת טלווויזיה פעולת הצילום במצלמת טלוויזיה מבוצעת בשני שלבים , הדמיה אופטית - יצירת דמות אורית של תמונת העצם המצולם על גבי המשטח הרגיש של חיישן התמונה . ההדמיה מבוצעת על ידי עדשת המצלמה , המכונה עצמית ( באופן מעשי , העצמית מורכבת לרוב מצירוף של כמה עדשות . ( המרת הדמות האורית באות אלקטרוני - בתוך חיישן התמונה . מצלמה מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים ? . א . חיישן תמונה ( image sensor ) אלקטרואופטי - אשר "צופה" בנוף וממיר את הדמות המתקבלת עליו לאות חשמלי טורי ( אות חוזי . ( ב . מערכת אופטית - עדשה או מערכת של עדשות , שתפקידן למקד את הקרינה מן הנוף על התקן החישה ( כפי שציינו , העדשה הקדמית מכונה עצמית . ( לפני העצמית מוסיפים מסנן אופטי כדי להעביר גווני אור רצויים בלבד . לעתים קרובות מוסיפים לעצמית מערכת עדשות לשינוי ההגדלה , ( ZOOM ) וכן עדשת ממסר שמתאימה את גודל הדמות לגודל החיישן . בדרך כלל מוסיפים גם צמצם , כדי לאפשר את הפעלת המצלמה ברמות אור משתנות . כמו כן ניתן להוסיף מסנן אופטי לפני העדשות , דבר המתבטא בחסימת חלק מן האור המגיע למצלמה . ג . מערכת אלקטרונית - מעגלים לעיבוד האות , תיזמונים , בקרה ואספקת מתחים . אם נחבר מצלמה ישירות לצג , נקבל עליו את דמות העצם שהמצלמה "רואה . " איכות התמונה שתתקבל נקבעת בעיקר על-ידי איכות המצלמה , וזו נקבעת על-ידי ארבעה מאפיינים עיקריים a הפרדה מרחבית - זהו המאפיין העיקרי של איכות התמונה , והוא מבטא את חדות הפרטים שבה . ב . רמת הרעש - וליתר דיוק , היחס אות לרעש בתמונה . נציין כי כאשר רמת הרעש גבוהה , מופיע "שלג" על המרקע . ג . אמינות הצבעים בתמונה - כלומר , התאמת צבעי התמונה למציאות . ד . ניגודיות - ככל שהניגודיות בתמונה ( בין הפרטים בתמונה לרקע שלהם ) גדולה יותר , כך קל יותר לעין להבחין בפרטים . ניגודיות מרבית מתקבלת כאשר מנצלים את
|
|