صفحة: 12

כיצד מסיים הכתוב את הפסוקים העוסקים בהקרבת הקרבנות של אהרן ושל העם ' . העתק מפרק ט פסי כא את המילים שאחרי הטעם אתנחתא ( אתנח : ( מה מבטיח ד' שיקרה , אחרי שאהרן יקריב את כל קרבנות היום השמיני "כא # ר צוה ד "' ל כתוב לפי פרק ט פסי ו - ולפי פירוש רשב"ם שבפעילות לאות ו"ו המחברת שני משפטים יש בלשון המקרא ( וגם בלשון ימינו ) משמעויות שונות , ובהן חיבור פשוט של המשפטים , לדוגמה : "אברם י # ב בארץ כנען , ולוט י £ ב בערי הככר" ( בראשית פרק יג פס' יב ;( ניגוד בין המשפטים , לדוגמה : "אבי יפר אתכם בקווטים , . ואני איפר אתכם בעקרבים" ( מלכים א פרק יב פס' יא . ( ובפרקנו : ץה הדבר איטר צוה ד' תע & ו , ןירא אליכם כבוד ד - "' הו"ו מציינת תוצאה : אם תעשו את הדבר אשר ציווה אתכם ד' - אזי ייראה אליכם כבוד ד . ' הנצי"ב בפירושו העמק דבר לפס' ו מסכם : "ובא משה רבנו ... להגיד לאדם יושרו , אשר רק 'זה הדבר אשר ציווה ה' תעשו , וירא אליכם כבוד ה' - ' ולא על ידי דרכים אחרות , איש כפי רעיון לבבו " . לפי שיקול דעתך , אפשר להראות לתלמידים את ההדרגה בהצגת הציווי בפרקנו : תחילה נאמר "כא # ר צוה ד "' ( פרק ט פס' ח , ( לאחר מכן מציין הכתוב "כא'טר צוה ד' את מ שה" ( פס' י , ( ולקראת סוף הפרק - "כאקזר צוה משה" ( פס' כא . ( כתר תורה עשוי כסף על הכתר - כפות ידיים פרוסות בתנוחה של ברכת כוהנים . הכתר נעשה בגרמניה לפני 200 שנה בערך . על ברכת כוהנים - בעמודים . 31 , 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار