صفحة: 112

סיכום פרק 4 הטרנזיסטור הוא רכיב בעל שלושה הדקים – הזרם הזורם בין שני הדקים מבוקר על-ידי הזרם ( או המתח ) בהדק השלישי . מצב הפעולה העיקרי של הטרנזיסטור הוא המצב הפעיל : צומת בסיס-פולט במ ִ קדם קדומני וצומת בסיס-קולט במ ִ קדם אחורני . לטרנזיסטור שלוש תצורות חיבור : פולט-משותף , בסיס-משותף וקולט-משותף . נהוג לאפיין כל טרנזיסטור בעזרת אופייני המוצא שלו . באופיינים האלה מבחינים בשלושה אזורים , המתאימים למצבי פעולה של הטרנזיסטור . אזור פעיל , אזור רוויה ואזור קיטעון . עבור טרנזיסטור המחובר בתצורת פולט-משותף עם מ ִ קדם קבוע אפשר לחשב את זרם הבסיס באמצעות המעגל השקול בחוג בסיס-פולט ( לפי תבנין : ( B R B I = V ? 0 . 7 כאשר + RR 12 BBCC R 2 = ? B + RR 12 R = RR 12 • משוואת קו העבודה היא : . V = V ? R ? I נקודת העבודה נמצאת על קו העבודה , במקום מפגשה עם אופיין המוצא המתאים . כאשר נקודת העבודה ממוקמת בלב האזור הפעיל , שינויים קטנים בזרם הבסיס גורמים לשינויים גדולים בזרם הקולט , וכתוצאה מכך לשינויים גדולים במתח הקולט . מתח החילופין בקולט הפוך במופעו למתח החילופין בבסיס .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار