صفحة: 8

פתיחה : " דבר אל כל עדת בני ישראל"1 תזכורת קצרה הפרשות והפרקים הקודמים שלמדת בספר ויקרא עסקו במצוות עשה ולא תעשה שהיו מיועדות או לכלל בני ישראל או רק לכוהנים . מצוות אלה אמר ד' למשה , ומשה מסר אותן לבני ישראל או לאהרן ולבניו הכוהנים . המצוות שמשה נצטווה למסור לבני ישראל פותחות במילים " דבר אל בני ישראל . " הנה כמה דוגמאות מפרשות ומפרקים קודמים בספר ויקרא , הפותחים במילים האלה . השלם : בפתיחת פרשת ויקרא - פרק ––––––– פס' ––––––– באמצע פרשת ויקרא - פרק ––––––– פס' ––––––– בפתיחת הפרק האחרון בפרשת אחרי מות - פרק ––––––– פס' ––––––– 2 בפרק יט מתחילה פרשה חדשה - פרשת קדושים . קרא את פס' א-ב , והעתק את תחילת פס' ב עד לטעם טפחא : לפי פס' ב , למי נצטווה משה למסור את דברי ד ? ' סמן בפסוק שהעתקת . ספר תורה קטן בגובה 10 ס"מ ובכתב זעיר . הספר היה שייך לר' שאול בן יהודה וואהל מפולין , שנפטר בשנת , 1611 ושמו חרוט על הידית הימנית של המוט לגלילה . טעמי המקרא וסימניהם - בעמ' 88 מפתיחת הפרשה - "דבר אל כל עדת בני ישראל" - למדו חז"ל שפרשת קדושים נאמרה על-ידי משה בכינוס של כל העם יחד , כנאמר במדרש ספרא ( קדושים פרשה א , א : ( "מלמד שהפרשה נאמרה בהקהל . ומפני מה נאמרה בהקהל ? מפני שרוב גופי תורה תלויים בה" ( וראה גם רש"י לפס' ב . ( משה כינס את כל ישראל למקום אחד ולימדם יחד את המצוות שבפרשה . וזאת בניגוד לנוהל הרגיל , שבו למד משה מפי הגבורה , ואחר כך לימד את האחרים : תחילה - את אהרן , אחריו - את בני אהרן , אחריהם - את הזקנים , ולבסוף - את כל העם , כפי שמתואר בתלמוד הבבלי ( מסכת עירובין דף נד עמ' ב : ( " משה למד מפי הגבורה . נכנס אהרן , ושנה לו משה פרקו . נסתלק אהרן , וישב לשמאל משה . נכנסו בניו [ של אהרן , [ ושנה להם משה פרקם . נסתלקו בניו , אלעזר ישב לימין משה , ואיתמר לשמאל אהרן ... נכנסו זקנים , ושנה להן משה פרקם . נסתלקו זקנים [ וישבו לצדדיו . [ נכנסו כל העם - ושנה להם משה " ... על המושג הקהל - בעמ' . 10 מורה והאוניברסיטאי , ירושלים ( בית הספרים הלאומי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار