صفحة: 11

7 קראו את הקטע וענו על השאלות ( היעזרו בטבלות התאמה . ( במפעל "חמוצי השרון" אורזים מלפפונים חמוצים בקופסאות שימורים ובצנצנות בכל קופסת שימורים אורזים 7 מלפפונים גדולים . בכל צנצנת אורזים 12 מלפפונים קטנים . יש ארגזים של קופסאות שימורים וארגזים של צנצנות . בכל ארגז אורזים 15 קופסאות שימורים או 13 צנצנות . על כל משאית שיוצאת מהמפעל , מעמיסים 30 ארגזים של מלפפונים חמוצים . א . מצאו בקטע שלמעלה כמה שיותר כללי התאמה . בנו לכל כלל טבלת התאמה . שימו לב לכותרות . ב . כמה מלפפונים קטנים יש ב4– צנצנות ? ג . כמה צנצנות יש ב5– ארגזי צנצנות ? ד . כמה מלפפונים קטנים יש בארגז אחד של צנצנות ? כמה מלפפונים קטנים יש ב3– ארגזים של צנצנות ? ה . כמה מלפפונים יכולים להיות על משאית עמוסה ? כתבו כמה אפשרויות . 8 קחו ספר כלשהו , וענו על השאלות בעזרת טבלות התאמה . א . כמה מילים בקירוב יש ב5– שורות בספר שבחרתם ? דיון מהו כלל ההתאמה ? כיצד מצאתם אותו ? ב . כמה מילים בקירוב יש ב20– שורות בספר שבחרתם ( לפי אותו כלל התאמה ?( ג . כמה מילים בקירוב יש ב30– שורות ? ד . כמה שורות בקירוב יש ב12– עמודים בספר שבחרתם ? ה . כמה שורות בקירוב יש ב30– עמודים בספר שבחרתם ? ו . כמה מילים בקירוב יש ב17– עמודים בספר שבחרתם ? ז . כמה מילים בקירוב יש ב25– עמודים בספר שבחרתם ? ח . כמה מילים בקירוב יש בכל הספר שבחרתם ? למורה : בפעילות : 8 יש לקחת ספר שיש בו לפחות 30 עמודים , ושאין בו הרבה עמודים שחלקם ריק , כלומר - ספר שיש בו משמעות להערכה של מספר המילים בשורה , של מספר השורות בעמוד וכדומה . אפשר לאמוד את מספר המילים בדרך של ממוצע או בדרכים אחרות . בכל אחת מהשאלות בפעילות 8 יש למצוא באומדן כלל התאמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار