|
صفحة: 51
גם הסיפורים המופיעים בחמשת חומשי התורה שימשו את הנוצרים להוכחת אמונתם . הנוצרים מצאו בסיפורי התורה רמזים מקדימים להופעתו של ישוע . כפי שנאמר בפרק הראשון , נחשב משה למבשר את הופעת ישוע , ולוחות הברית , שקיבל בהר סיני , מבשרים את דרשת ההר . עקידת יצחק מבשרת בעיני הנוצרים את צליבתו של ישוע , ובספר פרשנות נוצרי מימי הביניים מפורשת עקידת יצחק כך . "אברהם , המוליך את בנו יחידו לעקידה , מציין את אלוהים האב ,.., יצחק מציין את ישוע המשיח . כשם שאברהם העלה לקורבן את בנו יחידו אשר אהב , כך אלוהים האב מסר למעננו את בנו היחיד . וכפי שיצחק נשא את העצים אשר עליהם היה עתיד להיות מושם , כך נשא המשיח את הצלב אשר אליו היה עתיד להיות מוצמד " . הפרשנות הנוצרית רואה אפוא בסיפור העקידה משל , שכל דמות המופיעה בו מסמלת דמות הקשורה לסיפור חייו ומותו של ישוע . בספר בראשית מסופר , כי אלוהים מנע מאברהם להעלות את בנו כקורבן ולבסוף הוקרב במקומו אייל . ב"פירוש הרגיל" של כתבי הקודש , שהוא מהדורה לטינית של הברית הישנה , שבצדה מופיעים פירושים של אנשי כנסייה חשובים , מוסברת העקידה כך : האייל המוקרב הוא סמל מקדים לישוע , שאף הוא ייעקד על הצלב העשוי עץ - "אשר סימל יצחק הועבר אל האייל , שהרי המשיח הוא שה . הוא עצמו הבן . " הפרשנות הנוצרית טוענת , אפוא , שהקרבת השה מרמזת על הקרבתו העתידית של ישוע , המכונה בנצרות "שה האלוהים . " ראשי הכנסייה הנוצרית עשו שימוש בדמויות , במאורעות ובציטוטים מן הברית הישנה ומן הברית החדשה גם כדי לחזק את הכנסייה הנוצרית ולעודד את ההצטרפות אליה . לדוגמה , קבע האפיפיור בוניפציוס השמיני במאה snrtr "הכנסייה אחת היא , בכך מחויבים אנו להאמין ... ואין ישועה מחוצה לה , אף לא מחילת עוונות ... היא מייצגת גוף מיסטי אחד אשר ראשו הוא המשיח " . בוניפציוס ציטט מדברי פאולוס , שטען כי לכנסייה הנוצרית יש "אדון אחד , אמונה אחת , טבילה אחת * " ( מתוך האיגרת אל האפסיים ד , , < 5 והוסיף : "אכן , אחת הייתה בזמן המבול תיבת נוח , פרהפיגורציה ( כלומר , ביטוי מקדים ) של הכנסייה האחת ; ואחד , כלומר נוח , הוא מנהיגה ומושלה " .... . 1 כיצד מוכיחה נבואת ישעיהו בפרק ז את אמיתות האמונה הנוצרית , לדעת הפרשנים הנוצרים ? . 2 כיצד מוכיחה נבואת ישעיהו בפרק נג את אמיתות האמונה הנוצרית , לדעת הפרשנים הנוצרים ? . 3 אילו דמויות מסיפור העקידה משולות לישוע , על-פי הפרשנות הנוצרית ? . 4 מה מסמלים נוח והתיבה בפרשנות הנוצרית לברית הישנה ? . 5 חשבו על גורלם של כל בני האדם והחיות שלא הוכנסו לתיבת נוח בזמן המבול : מדוע , לדעתכם , משווה האפיפיור בין תיבת נוח לכנסייה הנוצרית ? מתוך : ספרי הברית החישה . תרגום חדש . © . 1979 כל הזכויות שמורות לחברות המאוחדות לכתבי הקודש . באדיבות החברה לכתבי הקודש בישראל , ת . ד , 44 ירושלים . 91000
|
|