صفحة: 171

.3 רחובות רבים בירושלים צרים ואי אפשר להרחיבם - הן בגלל צפיפות הבנייה סביבם והן בגלל הערך ההיסטורי של הבניינים המקיפים אותם. .4 צירי התחבורה המרכזיים עמוסים במשך רוב שעות היום, ובעיקר בשעות השיא. ומכיוון שירושלים, בהיותה בירת ישראל, מהווה יעד לביקורים רשמיים, לטקסים ולאירועים ממלכתיים רבי משתתפים ולהפגנות בנושאים שונים - לעתים קרובות הצירים המרכזיים של העיר נחסמים על ידי מכוניות, התקהלויות או כוחות ביטחון. כדי להתגבר על קשיי התחבורה, שוקדים כיום בירושלים על כמה פתרונות: • הפעלת רכבת קלה, שתהיה משולבת במערך האוטובוסים של העיר ותוביל נוסעים מכל חלקי העיר. במקביל תוגבל כניסתן של מכוניות פרטיות למרכז העיר, וכך תצטמצם הצפיפות. הקמת התשתית לרכבת הקלה נמצאת בעיצומה. )ראו עמ' ,141-140 ד30( • הוצאת מוקדי פעילות שונים ממרכז העיר, והעברתם לאזורים אחרים בשולי העיר. כך למשל הוקמו הגן הטכנולוגי )מרכז לתעשיית היי טק( וקניון מלחה בשולי העיר ולא במרכזה. • שיפוץ מסילת הברזל הישנה מתל אביב לירושלים, והקמת מסילת ברזל חדשה. גדולה אבל ענייה שרון קדמי המאבק על צביונה התרבותי של ירושלים שלמה חסון המתח התרבותי בין יהודים בירושלים שלמה חסון, עמירם גונן מינהלים שכונתיים בירושלים "התושבים יודעים הכי טוב מה טוב בשבילם" - כך חושבים בעיריית ירושלים, ומנסים להפוך מחשבה זו למעשה על ידי הקמת "מינהל שכונתי", מעין רשות מקומית הפועלת בשכונות רבות. המינהל השכונתי מורכב מתושבים בשכונה, נציגים של הרשות המקומית וכן מדריכים, מורים וכדומה. המטרה היא להעביר חלק מן האחריות לאיכות החיים בשכונה ולפיתוחה לידי האנשים שחיים בה. המינהלים השכונתיים מקבלים תקציב מן העירייה, ובאמצעותו הם מפתחים חוגים ומרכזי למידה לילדים ולמבוגרים, מארגנים אירועים חברתיים שונים, מסייעים לאוכלוסיות במצוקה, מוציאים עיתונים שכונתיים, מטפלים במפגעים סביבתיים, ופועלים לפיתוח מדרכות, תאורה, גנים ציבוריים ועוד. המינהלים השכונתיים נתקלים גם בקשיים: התקציבים אינם מספיקים, וחלק מאנשי העירייה מתקשים להסתגל לפעילותם. ועם זאת, ההישגים של רבים מהם ראויים לציון. זוהי דרך חדשה לניהול העיר, וכבר לאחר שנים אחדות של פעילות אפשר לראות שמתפתחים דו שיח בין העירייה לבין תושבי השכונה, עבודה משותפת, ופתיחות שהולכת וגוברת בשני הצדדים. מינהלים שכונתיים פועלים גם בתל אביב, בלוד, ברמלה ובראשון לציון. סכמו: מה הן הבעיות המרכזיות של ירושלים? כיצד מתמודדים איתן? ד.30 תכנון הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, הנמצא כיום בשלבי ביצוע

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار