صفحة: 133

בבעיות דושלביות הדרכה פתרו כל בעיה בשני שלבים: • נסחו את השאלה לכל אחד מהשלבים. • החליטו לפי איזה סדר יש לפתור את הבעיה. • פתרו כל אחד מהשלבים. • כתבו תשובה לבעיה. ב ביתהספר "אביב" יש 450 תלמידים. ל טיול השנתי לא יצאו 30 תלמידים. ה תלמידים שהשתתפו בטיול התחלקו שווה בשווה בין 14 מדריכים. כמה תלמידים היו בכל קבוצת הדרכה ל ביתהספר "נירים" קנו 450 ספרים חדשים. 180 מהספרים היו ספרי עיון ושמו אותם בספרייה. א ת שאר הספרים, שהיו ספרי קריאה, חילקו בין הכיתות - 30 ספרים לכל כיתה. כמה כיתות יש בביתהספר "נירים" ל ביתהספר "גיבורים" קנו 800 ספרים חדשים וחילקו אותם שווה בשווה בין 20 הכיתות. בכיתה ה' אמרו התלמידים: "אילו היו מחלקים בינינו שווה בשווה את הספרים שקיבלה כיתתנו, כל אחד מאתנו היה מקבל 2 ספרים." כמה תלמידים יש בכיתה ה' בביתהספר "גיבורים" שימו לב לכינויים של המספרים בארנק של סבתא היו 420 שקלים. היא הזמינה אליה שכתבתם במהלך הפתרון, ובדקו בעזרתם את החישובים. את הנכדים כדי לתת להם דמי חנוכה. ר ק 7 מהנכדים הגיעו. היא נתנה לכל אחד מהם 50 ש"ח. כמה שקלים נשארו לסבתא לאחר החלוקה אילו הייתה סבתא מחלקת את כל הכסף שהיה לה בארנק שווה בשווה בין כל הנכדים שהגיעו, כמה שקלים היה מקבל כל נכד כתבו בעיה מילולית שלפתרונה משתמשים בשני תרגילי כפל.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار