صفحة: 131

אבעיות חזרה והרחבה - הכירו את רכבת ישראל נניח שאין רווחים א .דניאל עמד בתחנת הרכבת ובחן את הרכבות שהגיעו: בין הקרונות. לרכבת הראשונה שהגיעה היה קטר שאורכו 21 מטר ו5 קרונות שאורך כל אחד מהם 58 מטר. לרכבת השנייה שהגיעה היה קטר שאורכו 15 מטר ו8 קרונות שאורך כל אחד מהם 23 מטר. איזו רכבת ארוכה יותר ב. דניאל תהה: אם לשתי רכבות יש אותו קטר, איזו מהן ארוכה יותר - זו שיש בה 5 קרונות ואורך כל אחד מהם 26 מטר, או זו שיש בה 6 קרונות ואורך כל אחד מהם 25 מטר שערו ובדקו. מה ההפרש בין האורכים של שתי הרכבות דניאל אסף מידע על אורכי הקרונות והקטרים של רכבות שונות והכין רשימה: אורכי הקטרים: 14 מטר, 15 מטר, 18 מטר, 20 מטר, 21 מטר אורכי הקרונות: 23 מטר, 25 מטר, 26 מטר, 58 מטר. א. האם יכולה להיות רכבת שאורכה בין 90 מטר ל110 מטר אם כן, כתבו דוגמאות. ב. האם יכולה להיות רכבת שאורכה קטן מ30 מטר אם כן, כתבו דוגמאות. ג.מה יכול להיות אורכה של הרכבת הקצרה ביותר ד. עיינו ברשימה של דניאל וכתבו בעיות מילוליות מתאימות. משימה בקרו עם המשפחה בתחנת רכבת או בתחנה מרכזית של קווי אוטובוס או בתחנת מוניות. ערכו תצפיות, אספו נתונים וכתבו שבע בעיות מילוליות העוסקות במקום שבחרתם. כתבו כמה דפי עבודה והציגו אותם לבני כיתתכם.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار