صفحة: 83

דמשבר למספר מעורב ולהפך דורית לקחה מהמדף שבחנות 22 בקבוקים של 1 ליטר צבע סגול. המוכרת הציעה לה להחליף מספר גדול ככל האפשר של בקבוקים בפחיות של 1 ליטר. ל'ל' 5 ל'ל'5ל' ל'5 ל'5 5 כמה פחיות של 1 ליטר יהיו לה לאחר ההחלפה ל'ל'5ל' ל'5 ל'5 5 ל'ל'5ל' ל'5 ל'5 כמה בקבוקים של 1 ליטר יהיו לה 5 ל'ל'5ל' ל'5 ל'5 5 כתבו במחברת את השוויון המתאר זאת: 22 ל' ל' = 4 פחיות 22 בקבוקים ו2 בקבוקים סך הכול - 3 ליטרים צבע ירוק. א.מ3 פחיות מלאות של 1 ליטר צבע ירוק רוצים להעביר את הצבע לבקבוקים שווי נפח. • מהו נפח כל בקבוק אילו בקבוקים אפשר לבחור השלימו. • כמה בקבוקים = 3 ב.מ3 פחיות מלאות של 1 ליטר צבע לבן סך הכול - 3 ליטרים צבע לבן. רוצים להעביר את הצבע לבקבוקים שווי נפח • מהו נפח כל בקבוק מגודל אחר. • כמה בקבוקים אילו בקבוקים אפשר לבחור השלימו. = 3 בחנות יש 3 פחיות מלאות של 1 ליטר צבע כתום ופחית אחת שבה 3 ליטר צבע כתום. המוכרת רצתה להעביר את כל הצבע הכתום לבקבוקים שווי נפח. •לאיזה סוג של בקבוקים כדאי לה להעביר את הצבע • כמה בקבוקים כאלה היא תמלא בסך הכול השלימו במחברת: 3 3 = 1 ליטר 1 ליטר 1 ליטר 1 ליטר האם אפשר להעביר את הצבע גם לבקבוקים אחרים הסבירו. אתגר •פעילויות 2-4 עוסקות במעבר משבר למספר מעורב ולהפך - ממספר מעורב או שלם לשבר. בפתרון פעילויות אלה התלמידים יכולים להסתמך על ידע קודם (למשל, הכרת ישר המספרים, דימוי בקבוקי הצבע ופחיות הצבע) או להיעזר בדף המלבנים המצורף לחוברת. מומלץ לערוך דיון שבו יסבירו התלמידים כיצד הם פתרו. • בפעילות 4 יש כמה תשובות אפשריות, למשל, שברים שהמכנה שלהם הוא 8 או .12 ואולם בדרך כלל מקובל להפוך מספר מעורב לשבר שהמכנה שלו שווה למכנה של המספר.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار