صفحة: 189

.2 קיים קשר בין תכונות אופי לבין שני המרכיבים של מצב הרוח. .3 על אף שתינוק נולד עם מצב רוח בסיסי, התבנית של מצב הרוח שלו נקבעת על–פי הסביבה. .4 בין השעות 2 ל–4 אחר–הצהריים עולה מצב הרוח השלילי, וניכרת גם ירידה במרכיב האנרגיה. .17 "מצב הרוח גם עוזר לנו להבין את ההתנהגות שלנו עצמנו, על–ידי חיפוש והבנת הגורם שבגללו אנו חשים עצובים או שמחים" אומר הפסיכולוג הקליני ד"ר משה אלמגור. )שורה 8( א. כתבו את המשפט כמשפט בדיבור ישיר שהפסיכולוג אומר לאחד ממטופליו ששמו: מר בק. ב. שימו לב למיקום של המילה גם במשפט. כתבו את המשפט תוך שינוי המיקום של המילה גם, והסבירו את השינוי במשמעות במשפט שחיברתם. .18 השיבו על סעיפים א-ב: א. לפניכם 4 צירופים: מצב רוח, עמדה חיובית, מרכיב מצוקתי, יום עבודה. .1 יידעו אותם )הוסיפו להם את ה' היידוע(. .2 שנו כל צירוף לצורת הריבוי. .3 חלקו את הצירופים לשתי קבוצות ותנו שם לכל קבוצה. ב. בחרו בצורת הפועל הנכונה ונמקו את בחירתכם: שעת העומס בכבישים משפיע / משפיעה / משפיעים על מצב הרוח ועל התנהגותם של הנהגים. מערכת הצורות .19 בטבלה שלפניכם שמות עצם ופעלים הלקוחים מן המאמר. השלימו את הטבלה לפי הדוגמה. שימו לב: עליכם לנקד מילה שאפשר לקרוא אותה בכמה דרכים. מילים שורש פועל מאותו השורש דוגמה: גידור ג-ד-ר הוגדר מצב )שורה 1( להפגין )שורה 28( עצמה )שורה 31( סובלים )שורה 35( קשר )שורה 41( יוצרת )שורה 43( ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ????

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار