صفحة: 188

.12 נרדפות וניגודי משמעות לפניכם שני ביטויים מן המאמר. המירו את הביטויים המודגשים במילים שמשמעותן מנוגדת. א. בסיטואציה מוגדרת וברורה )שורה 23( ב. מצב הרוח הטוב מגיע לשיאו ביום שישי. )שורה 49( שם המספר )5 נקודות( .13 במשפטים הבאים המספרים מובעים במילים. בחרו באפשרות הנכונה. א. גלית התעוררה רק באחד עשרה / באחת עשרה, ולמרבה הפלא היא שוב עייפה. ב. בשמונה / בשמונת השעות הראשונות של עבודתי כאן, הייתי במצב רוח מעולה, ואילו בשלושת / בשלוש השעות האחרונות, לאחר ששמעתי על שנים עשר / שתים עשרה המפוטרים, מצב רוחי הפך עגום. .14 כתבו במילים את המספרים המודגשים: מסתבר שבין השעות 2 ל–4 אחר הצהריים עולה מצב הרוח השלילי. מספר שעות העבודה שלי ליום גדל השנה פי 2 מאשתקד. פרק ג: תחביר ומערכת הצורות )24 נקודות( בפרק זה שמונה שאלות: ארבע שאלות מתחום התחביר וארבע שאלות מתחום מערכת הצורות. ענו על ארבע שאלות בלבד. תחביר .15 לפניכם ארבעה משפטים. .1 מצב רוחי טוב בעיקר בשל האווירה הנעימה שבמקום. .2 מצב רוחי השתפר על אף שמזג האוויר הסוער גורם לי בדרך כלל לעצבות. .3 מכיוון שמזג האוויר השתפר, החלטנו לצאת לטיול קצר. .4 הטמפרטורות בסוף השבוע היו נמוכות במיוחד, ולמרות זאת לא ירד שלג. א. ציינו ליד כל אחד מהמשפטים את סוגו התחבירי: משפט פשוט, מאוחה או מורכב. ב. חלקו את ארבעת המשפטים לשני זוגות על-פי הקשר הלוגי בין החלקים במשפט. ג. ציינו את הקשר הלוגי המשותף לכל זוג משפטים. .16 כתבו מעל כל צירוף מילים מודגש את תפקידו התחבירי. התפקידים התחביריים יכולים להיות נושא, נשוא, משלים פועל או משלים שם )לוואי(. .1 המבנה של מצב הרוח מורכב בעצם משני ממדים עיקריים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار