صفحة: 19

א. מה הכותבת חושבת על שמורת אירוס הארגמן בנתניה? הביאו ביטויים שמדגימים את דעתה. ב. מילות קישור - הקיפו במעגל את מילות הקישור בקטע. ג. מצאו בקטע אמצעי קישור המביעים את הקשרים הלוגיים הבאים: .1 ניגוד .2 תכלית )מטרה( ד. חזרות - נושא הקטע הוא שמורת אירוס הארגמן. סמנו בקטע את כל החזרות ואת התחליפים לשם זה. למשל: המקום היפה הזה הוא תחליף לשמורת אירוס הארגמן. ה. כיצד החזרות והתחליפים משרתים את כותבת הטקסט? מה הם תורמים לה? פעילות משלבת :5 מאזכרים א. מאזכרים - סמנו את כל המאזכרים )הכינויים( בקטע בפעילות הקודמת. ב. למה המאזכרים )הכינויים( הבאים מתכוונים? בחרו את האפשרות הנכונה. .1 הבולטים בהם )שורה 2(: א. בצבעים ב. בפרחים ג. באירוסים .2 שכונה כזאת )שורה 5(: א. שכונה איכותית ב. שכונת מגורים גדולה ג. שכונה חולית .3 שלפיה )שורה 8(: א. לפי העירייה ב. לפי היחידה לשמירת איכות הסביבה ג. לפי ההחלטה האמיצה .4 הם ההוכחה )שורה 10(: א. האירוסים ב. המטיילים והמבקרים ג. הקבלנים פעילות :6 ממשפטים לקטע מקושר לפניכם היגדים לא מקושרים על הכפר קילילי - כפר מסורתי באפריקה. א. בנו קטע רציף על-ידי קישור בין ההיגדים. תוכלו לשמור על סדר ההיגדים, אך הוסיפו מילות קישור, מאזכרים )כינויים( וחזרות. תוכלו להוסיף מילים ואף חלקי משפטים משלכם. ב. קראו את הקטע שכתבתם, ובדקו את אמצעי הקישור שלכם - האם הם מספקים? האם הם מדויקים? הכפר קילילי ■ הקרקע היא מקור הקיום ומקור הפרנסה היחיד של תושבי קילילי. ■ לקשר עם הקרקע יש גם היבטים רוחניים–דתיים. ■ תושבי הכפר נוהגים לקבור את מתיהם בחלקות האדמה המעובדות. ■ הם נקשרים לאדמתם באמצעות רוחותיהם של האבות. ■ הם נוהגים להישבע באדמתם. ■ אין פלא שתושבי הכפר שואפים תמיד להיות בעליה של ה"שמבה". ■ ה"שמבה" היא חלקת הקרקע שתושבי הכפר מעבדים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار