|
صفحة: 174
והאר עינינו בתורתך ודבק לבנו במצותיך, ויחד לבבנו לאהבה וליראה את שמך, למען לא נבוש ולא נכלם ולא נכשל לעולם ועד. כי בשם קדשך הגדול הגבור והנורא בטחנו, נגילה ונשמחה בישועתך. ורחמיך, יהוה אלהינו, וחסדיך הרבים אל יעזבונו נצח סלה ועד. מהר והבא עלינו ברכה ושלום מהרה מארבע כנפות כל הארץ, ושבר עלנו מעל צוארנו ותוליכנו מהרה קוממיות לארצנו. חזן כי אל פועל ישועות אתה, ובנו בחרת מכל עם ולשון, וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול סלה באמת באהבה, להודות לך וליחדך באהבה, ולאהבה את שמך. ברוך אתה יהוה, הבוחר בעמו ישראל באהבה. פרשיות קריאת שמע הפרשה הראשונה של קריאת שמע נוהגים לכסות ביד ימין את העיניים בשעת אמירת הפסוק ”שמע ישראל“, וכן נהוג להאריך באמירת ”אחד“. הקהל והחזן אומרים יחדיו:שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד: דברים ו, ד-ט ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד. ואומרים בלחש: ויחד לבבנו: כוון את מחשבותינו ורגשותינו. קוממיות: בקומה זקופה, בגאון. לשון: עם. וליחדך: להכריז [בקריאת "שמע ישראל"] על היותך אל אחד ויחיד. כיסוי העיניים: ומנהג זה מוכר כבר מתקופת התנאים [תלמוד בבלי ברכות יג ע"ב]. כיסוי העיניים מסייע למתפללים לרכז את כל כוחות הנפש, וההארכה באמירת "אחד" נותנת להם שהות כדי לעמוד על מלוא משמעותה של ההכרזה שהם מכריזים. שמע ישראל: הפסוק הפותח את הפרשה הראשונה של קריאת שמע זכה למעמד מיוחד במחשבת
|
|