صفحة: 168

סעיף כג . ( 1 ) כל אדם זכאי לעבודה , לבחירה חופשית של עבודתו , לתנאי עבודה צודקים והוגנים ולהגנה מפני אבטלה . ( 2 ) כל אדם , ללא אפליה , זכאי לשכר שווה בער עבודה שווה . ( 3 ) כל עובד זכאי לשכר צודק והוגן , אשר יבטיח לו ולכני ביתו קיום הראוי לכבוד האדם , אשר יושלם , אם יהיה צורך בכך , על - ידי אמצעים אחרים של הגנה סוציאלית . ( 4 ) כל אדם זכאי לאגד אגודות מקצועיות ולהצטרף לאגודות , כדי להגן על ענייניו . סעיף כר . כל אדם זכאי למנוחה ולפנאי , ובכלל זה להגבלת שעות עבורה במידה המתקבלת על הדעת ולחופשה בשכר לעתים מזומנות . סעיף כה . ( 1 ) כל אדם זכאי לרמת חיים נאותה לשם הבטחת בריאותם ורווחתם שלו ושל בני ביתו , לרבות מזון , לבוש , שיכון , טיפול רפואי , שירותים סוציאליים כדרוש וזכות לביטחון במקרה של אבטלה , מחלה , אי - כושר לעבודה , התאלמנות , זקנה או מחסור אחר בנסיבות שאינן תלויות בו . ( 2 ) אמהות וילדות זכאיות לטיפול מיוחד ולסיוע . כל הילדים , בין שנולדו בנישואין או שלא בנישואין , ייהנו במידה שווה מהגנה סוציאלית . סעיף כו . ( 1 ) כל אדם זכאי לחינוך . החינוך יינתן חינם , לפחות בשלבים הראשונים והיסודיים ; החינוך בשלב הראשון הוא חובה . החינוך הטכני והמקצועי יהיה מצוי לכול , והחינוך הגבוה יהיה פתוח לכול במידה שווה ועל יסוד הכישרון . ( 2 ) החינוך יכוון לפיתוחה המלא של האישיות ולטיפוח יחס של כבור לזכויות האדם ולחירויות היסוד ; החינוך יטפח הבנה , סובלנות וידידות בין כל העמים וקבוצות הדת והגזע ויסייעו למאמץ של האומות המאוחדות לקיים את השלום . ( 3 ) להורים זכות בכורה בבחירת דרך החינוך לילדים .

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار