صفحة: 450

מן הנכון לחייב הנחתו על שולחן הכנסת , להעבירו לדית ולהצבעה , של כתב האישום וכן של הפרוטוקולים של דיוני וערת הכנסת . אולם , אף כי לא נעשה כן הפעם הזאת ופעמים רבות בעבר , אינני סבור שיש לראות את הדיון וההצבעה שנתקיימו במליאת הכנסת בעניינו של העותר , כדיון וכהצבעה בטלים . מכלול הנתונים שהיה בידי חברי הכנסת בעקבות הדיון בשש ישיבותיה של ועדת הכנסת ( שנמשכו כחמש עד שש שעות בכל פעם ) , וכן הדית במליאה כיום 17.3.93 - לרבות הצגת הנושא על ידי יושב - ראש הוועדה ותגובת העותר , שהיו שתיהן מפורטות מאוד , וזמנו של העותר היה למעשה בלתי מוגבל והוא נאם כשעה - מצביעים על כך שבאי - הנחת החומר על שולחן הכנסת , שהיא פגם ... לא היה כדי לגרום במקרה דנן , לעיוות - דין , שיהיה בו כדי להצדיק ביטולו של ההליך הפרלמנטרי ושל ההצבעה שסיימה אותו . ברוב דעות של השופטים א' ברק , ש' לוין ו * ד' לוין , כנגד דעתם החולקת על הנשיא שמגר והשופט גולדברג , מוצע כי החלטתה של מליאת הכנסת בדבר נטילת חסינותו של העותר בטלה בשל היעדר תשתית עובדתית מינימלית . " .5 אברהם בורג ( מפלגת העבודה ) " ריצתם של חברי הכנסת אל הבג"ץ החלה לפני כמה שנים , ומאז נתנו אנו במו ידינו לבית המשפט את הסמכות להתערב ולהכריע בנושאים פוליטיים מובהקים ובסדר עבודת הבית . אני מפתר מאקטיביזם שיפוטי , פירושו במקרים קיצוניים יכול להיות ריכוז טוטלי של כל סמכויות המדינה ברשות האחת , הרשות השופטת , ובאותם מקרים קיצוניים עוד עלולה להתעורר ~ tTH חלילה , תופעה של אכסולוטיזם שיפוטי , שהרי הציבור בוחר כנסת וממשלה כדי שימשלו על - פי שיקול דעתם , ואותו ציבור שהעלה גם יכול להוריד ממשלה ולהחליפה כאחרת , אבל שופטי בית המשפט העליק , המתמנים ואינם מוחלפים , ויש בידם פוטנציאל ההחלטות כולן , בכלל זה החלטות בנושאים ניהוליים , שלטוניים ומשטריים , אינם שופטים נבחרים . הם מחליטים ואין מי אשר בפניהם עתנו השופטים את הדין הציבורי על החלטותיהם . " .6 יצחק לוי ( המפד"ל ) " ... בדין ובצדק השים עצמו בית המשפט העליון כמוכיח , ובמידה ראויה גם כמצר צעדיו של המחוקק , כרי להקפיד על טוהר המידות , על דרכי היושר , המוסר והצדק , כדי להשגיח על אי - חריגה מאותם חוקים ותקנות שהמחוקק עצמו חוקק , או תיקן ... * ועלינו להודות , חברי הכנסת , שפעמים ידינו כבולות ככבלים קואליציוניים או ככבלים אחרים , ולבנו יוצא לקבל החלטות של צדק ויושר , ואיננו יכולים לעשות זאת ועל כך , אני חושב , יש להודות לבית המשפט על מעורבותו במקרים אלה .

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار