صفحة: 133

יהושע וכן בכתבת אשורית מן המאה ה - 7 לפני הסכירה אחרי חרבן בית שני היתה מרכז תורני ובה עמדה הישיבה של רבי עקיבא . העיר גם נזכרת בהגדה של פסח . הצלבנים בנו בה מצודה . שם העיר נשמר בשמו של הכפר הערבי אבן אברק , שהתקים עד 1948 דן חסידים חרדים ישיבה עקיבא , רבי " בני יהודה " מועדון ספורט ישראלי , השוכן בשכונת התקוה בתל - אביב . גאות המועדון היא על קבוצת הכדורגל שלו , שהחלה להתפרסם בשנות ה - 60 בשנת 1968 זכתה הקבוצה בפעם הראשונה בתחריות לגביע המדינה בכדורגל . בתקופה זו שחקו בה כדורגלנים כמו יעקב גרונדמן , יוסף מהלל וזכי מזרחי . ב - 1981 זכתה " בני יהודה " בפעם השניה בגביע המדינה . אבל ההשג הגדול ביותר שלה היה ב - 1990 , כשזכתה באליפות הליגה יחד עם מאמנה גיורא שכיגל הקבוצה זכתה גם פעמים בגביע הטוטו , ב - 1992 וב - 1996 למועדון יש גם מחלקת כדורסל . קבוצת הנשים שלו זכתה בגביע המדינה ב - 1990 משורותיה יצאה לימור מזרחי , אחת משחקניות הכדורסל הטובות בישראל . כדורגל כדורסל ושפיגל , גיורא " בני ישראל " עדה יהודית שישבה בהודו מדורי דורות וקימה מצוות יהודיות . מקום מושבם העקרי היה בומבי וסביבתה . אין גרסה אחת ברורה על ההיסטוריה של העדה , אולם מהמאה ה - 18 ואילך התחזקה בקרבם השפעת המסרת היהודית . מרבית היהודים שחיו בהודו היו מעדת " בני ישראל " . הם התרכזו בבומבי ובסביבתה , מקצתם ברנגון ( כיום בורמה ) , כלכתה ומלבר . שמם ההודי , שנור טליס , שפרושו " כובשי השמן השבתיים " , על שום עסוקם העקרי לפנים והעבדה ששמרו את השבת . הם דוברי שפת מהרתי , אחת מלשונות הודו . ( עדה יהודית קדומה אחרת חיה בקוצ'ין , בדרום - מערב הודו . ) אין יודעים בודאות מתי הגיעו " בני ישראל " להודו יש הסוברים , כי שמם מעיד שבאו להודו בתקופה שהיהודים עדין לא נקראו בשם יהודים , כלומר בין השנים 500 ו - 750 לפני הספירה . לפי סברה אחרת , הם קראו לעצמם " בני ישראל " משום שהשם " יהוד " היה שנוא על המסלמים שכניהם המסרת של " בני ישראל " מספרת , כי אבות אבותיהם באו מן הצפון ואניתם נטרפה לא הרחק מחופה של בומבי . אף על כי שבמסרת שלהם אין כל אשור לסברה , הם טוענים שמוצצם עברי טהור ודוחים את ההשערה שהנם תערבת של יהודים ושל הודים . " בני ישראל " לא ידעו עברית , פרט ל " קריאת שמע " לא היו להם כל כתבי קדש בעברית . שתי מצוות קימו בהקפדה מרבה - שמירת השבת וברית המילה הם חגגו את ראש השנה רק ביום הראשון של חדש תשרי , את יום הכפורים - בעשרה בתשרי , את חג הפורים והפסח , וכן קימו את צום תשעה באב מקצת ממנהגיהם שאובים ממנהגי החגים היהודיים , ואחרים מהמסרת ההודית . בחגים מאחרים נכרת השפעת הנצרות והאסלאם . טקסי נשואין וקבורה יהודיים לא היו ידועים ל " בני ישראל " , ואף לא מנהגי שחיטה כשרה , גט ויבום מוצאם של " בני ישראל " לוט בערפל וקימות לפחות שתי גרסאות המתיחסות להיסטוריה הקדומה שלהם המסרת של " בני ישראל " מסכרת , כי בשנת 900 בערך תקן יהודי אחד , המכנה בפיהם דוד רחבי מקוצ'ין , את חיי הדת שלהם הוא התרשם מאוד מכך ששמרו את השבת ושמותיהם דמו לשמות יהודיים , החליט כי אכן " בני ישראל " יהודים הם ולמד אותם גם מנהגים וטקסים שלא היו ידועים להם . אך הגרסה המקבלת היא שאדם ששמו דוד יחזקאל רחבי פעל בתקופה מאחרת בהרבה בקרב " בני ישראל " , והוא שהביא להתחדשות דתית אמתית בקרב " בני ישראל " במאה ה - 18 הוא הגיע לבומבי מקוצ'ין במהלך מסע מסחו - י וכעל בקרב " בני ישראל " שישבו שם . הוא למד אותם תורה , מנהגים יהודיים ואת מצוות היהדות , וכך החזירם לחיק היהדות מאז נוהגים " בני ישראל " לפי היהדות המסרתית הם מתפללים לפי נסח ספרד ומקימים את דיני הכשרות , אם כי עודם מוסיפים לקים הרבה מנהגים עתיקים עד כבוש הודו על ידי הבריטים , עסקו רב " בני ישראל " בחקלאות וביצור'ומן לאחר בוא הבריטים נפתחו לפניהם פרנסות ועסוקים קדשים רבים מהם שרתו בצבא הבריטי ומהם שהגיעו לדרגות קצנה רב היהודים היו בעלי מלאכה , ורבים אחרים עבדו כפקידים , מורים , רופאים , מהנדסים , עורכי - דין ושופטים , ופקידי ממשלה נשים רבות עבדו כאחיות ומילדות - - י בעת הקמת המדינה היה מנינם של " בני ישראל"כ - 18,000 נפש . רבם עלו לישראל הודו - יהודי הודו " בני עקיבא " תנועת נער חלוצית דתית . מטרתה לחנך את הנער על ערכי תורת ישראל , ארץ ישראל ועם ישראל . ססמתה : " תורה ועבודה " . חניכי " בני עקיבא " הם נערים ונערות בני עשר עד שמונה - עשרה החיים בערים ובעירות פתוח , במושבות , במושבים ובקבוצים . לתנועה ; יש כ - 300 סניפים ומארגנים בהם כ - 60,000 חניכים התנועה מחנכת להשתלבות בכל תחומי החיים במדינה - בהתישבות , בצבא , בחנוך , בלמוד בישיבות ובמוסדות להשכלה גבוהה סמל מועדן הספורט " בני יהודה . , השוכן בשכנת התקווה בתל - אביב כבוד רב מעניקה ל . בני יהודה " קבוצת הכדורגל שלה בית - הכנסת של קהילת ( יזניץ'בבני ברק הוא אחד ממוסדות הדת הרבים הגודשים את העיר , שרוב תושביה הם דתיים חרדים

אנציקלופדיה אביב בע"מ


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار