صفحة: 5

3 חלק ב" – מדריך למורה | מבוא לפרק "כפל וחילוק חילוק מצבילהציגאפשר זובמעבדה – וצבעמספר,כמותמעבדת • על ידי זההפריטיםכמות של סידורים שוניםבתנסותהולנוחהבצורה בשורותסידור אועהי צב , ירהר גבעזרת,לקבוצות שוותחלוקתם . אוטומטיבאופן שוותצותיקפלהדגיםמאפשרתמעבדה זו – המספריםישרמעבדת • . המספריםר שיעל לשונותמענה בפרק זה ניתן מענה לשונות הלומדים בכמה דרכים : . נה עמוקהבהבשילוב אמצעיים מוחשיים כדי לפתח הוא נלמד ו,מדורגלימוד הנושא • יתית בקבוצות ומזמנות למידת פעילויות עם המורה, המשלבות למידה פעילה וחווי • . עמיתים מחזקים את ש , בכפולות השונותחילוק כפל וסיפורים המתאימים לתרגילי של שילוב • . חילוק כפל והבין מצבי הלום י-ים מחיי היוםבההבנה של הקשר בין מצ לכוילפתירת המשימות, כך שכל תלמידאסטרטגיות שונות לאורך הפרק משולבות • . כדי להגיע לפתרוןולבחור בדרך הנוחה ל . פעילויות אתגר, הנותנות מענה לתלמידים מתקדמיםבפרק משולבות • . כדאי מענה לתלמידים מתקדמיםגם כן הנותנות , פעילויות "עולים שלב" בסוף הפרק • רק בסוף ברצף, ולא להשלימן להפנות אותם לפעילויות המתאימות במהלך הלמידה גם לשיח מתמטי במליאה או בקבוצות קטנות . הפרק . פעילויות אלה יכולות לשמש הפרק בהוראתדגשים עובדות הכפל בשליטה להגיע לתלמידים סייע להפרק נבנה באופן מדורג ומובנה כדי ל . הנדרשותוהחילוק מוכרות לתלמידים מפרקי המבנה שהן משוםנלמדות ראשונות 01של ו 5של כפולות . יום-העשרוני ומחיי היום הכפל והחילוק . תכונותמסייעת לביסוס ההבנה של 1 של ו 0 הכרה במקרים המיוחדים של ואילו , התוצאה שווה למספר זה 1-כאשר כופלים או מחלקים מספר בהתלמידים לומדים ש 1- . החילוק ב 0 היאההתוצא,בכל מספר 0 מחלקים את כשאו 0-ב כל מספרכשכופלים יחידה זו מחזקת את האינטואיציה המתמטית של . מבהיר את רעיון השימור של הכמות התלמידים לפני מעבר לכפולות מורכבות יותר . לתלמידיםמוכרת וכבר נלמדה בתחילת השנהש,לתכונת הזוגיותמתחברות 2כפולות של את חוק הקיבוץ מבססת , ,2 שהן הכפלה חוזרת של 4 . מעבר לכפולות של יום- מחיי היום . החילוף, ומפתחת תובנה חישוביתאת חוק ו לקריאהץמומלמאמר שלושה שלבים לשליטה בעובדות הכפל . . ) 2015 ( ' . מ'יאמס, גוויל ג', בייקלינג, למתמטיקה בחינוך היסודי . מרכז מורים ארצי 5 מדריך למורה | מבוא לפרק ״כפל וחילוק - חלק ב״

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار