|
|
صفحة: 147
3 לפרק | מבואמצולעים ומדידת זמן בחוברת המלווהשעון מחוגים • בחוברת המלווהכרוןיכרטיסי משחק ז • מעבדות במעבדה זו מוצגים מצולעים שונים – פלא של צורות – סדנת המצולעים מעבדת • המעבדה מאפשרת לחקור את . ריבוע ) ו , מקביליתמשושה, משולש, טרפז, מעוין ( מצולעים חדשים מהם להרכיבצלעות ) ,הקודקודים והתכונות המצולעים ( מספר מצולעים שניביןגם להשוותאפשר . למדוד את ההיקף שלהם בעזרת הוספת רשתו יש היקף גדול יותר . מהםולבדוק לאיזה אפשר לבחור במעבדה זו – שמיניית המצולעים – מעבדת סדנת המצולעים • . המעבדה מאפשרת לחקור את ( משולשים, מרובעים ומחומש ) שוניםמצולעים , להרכיב מהם מצולעים חדשים צלעות ) הקודקודים והתכונות המצולעים ( מספר מצולעים שניביןלהשוותגם אפשרולמדוד את ההיקף שלהם בעזרת הוספת רשת . יש היקף גדול יותר . מהםולבדוק לאיזה זו מרכיבים מצולעים ממצולעים קיימים לפי במעבדה – מעבדת הרכבת מצולעים • . סוג המצולעותנאים : מספר הקודקודים, מספר הצלעות שלושה מעבדה זו מאפשרת לבנות מצולעים ולחקור אותם . – מעבדת מצולעים ברשת • בין מצולעים בעלי היקפים הקשר חקירתלונושא ההיקף מתאימה להוראת המעבדה . שווים מענה לשונות בפרק זה ניתן מענה לשונות הלומדים בכמה דרכים : – החזותיתההבנהאתלחזק כדימוחשיותפעילויותשלושילובלמידה הדרגתית • שלשילובוכן, ית בעזרת דף או קלףודידת זוומצולעיםרצועות ומבאמצעות בנייה . ומשחקיםסרטונים, מעבדות, כמודיגיטלייםכלים ית ישרה בעזרת הגוף, מסייעות להבנת ו כמו יצירת זו , תנועההכוללותפעילויותשילוב • . הנושאים הנלמדיםמשמעות לסגנונות ת הלמידה ולתת מענה יפעילויות "בשביל החוויה" שנועדו להעצים את חווי • . למידה שונים כדאינותנות מענה לתלמידים מתקדמים . ה,פעילויות "עולים שלב" בסוף הפרק • לפעילויות המתאימות במהלך הלמידה, ולא להשלימן ברצף רק בסוף להפנות אותם במליאה או בקבוצות קטנות . גאומטרילשמש גם לשיח עילויות אלה יכולותפ הפרק . דפי תרגול כן, שילוב משחקים המוצעים בספר ובמדריך ותרגול בסביבה דיגיטלית • ברמות שונות בסביבת המורה . 147 מדריך למורה | מבוא לפרק ״מצולעים ומדידות זמן״
|

|