|
|
صفحة: 87
: עמוד בספר אפשר לשאול את 11 פעילותב ה תלמידים איך אפשר לד עת אם ספרים בלי לחשב 6יהיה מקום ל- סכום היחידותאסעיףב . במדויק ולכ ן לא יהיה מקום , 01גדול מ- סכום בסעיףואיל ו ב , לכל הספרים ) . אין המרה ( 01ה יחידות קטן מ- אפשר לחזור על הפעיל ות גם עם . מספרים אחרים ה תלמידיםסעיף א ב 12 פעילותב צריכים להשלים תרגילי חיבור ללא תרגילילהשליםסעיף ב וב , המרה חש וב להדגיש . ח יבור עם המרה לתלמידים ש יש להוסיף יחידות . בל בד , מציגים להם את הפעיל ותכש אפשר תחילה לכתוב על הלוח את התרגיל ללא ספר ת העשרות : ה נתונ ה בתוצאה באיסוף התוצאות יתגלה שאצל חלקם ספרת העשרות של ואיל ו אצל א חרים , 7ה תוצאה היא . 6ספרת העשרות היא האם ייתכן שספרת : אפשר לשאול ? 8העשרות ה יא להגיע למסקנהה יאמטרת הדיון שבכל אחד מהסעיפים יש מספר מוגבל של אפשרוי ות להשלמה , סעיף אב ) . במספרים טבעיים ( אפשר , מכ יוון שא ין בו המרה להוסיף את המספרים שבה ם תו צאת החיבור של היחידות תהיה 0כל המספרים מ- , כלומר . 9עד ולכן , יש המרהסעיף בב . 6עד חיבור היחידות צריך להיות בסכום במקרה זה יש רק . מ עלה 01של 8 , 7 : שלושה פתרו נות אפשריים . 9ו- 79 ? מה עוד כותבים תרגילי חיבור | הצעה לפעילות נוספת כותבים על הלוח מספרים שונים ומתארים לתלמידים את : למשל , הסכום המבוקש . ___ספרת היחידות או ה עשר ות שלו היא• . ___ספרת היחידות או העשרות שלו ק טנה או גדולה מ-• . ___הוא מספר גדול או קטן מ-• ה תלמידים משת משים במספרים שעל הלוח וכ ותבים תרגילי . חיבור מ תאימים 87 מדריך למורה | חיבור וחיסור עם המרה
|

|