صفحة: 75

4 חיבור וחיסור עם המרה | מבוא למגוון ת הלמידה ולתת מענה יפעילויות "בשביל החוויה" שנועדו להעצים את חווי • לומדים . המזמנים אפשרויות פתרון שונות, מיצוי ,פעילויות אתגר וסעיפי "משלכם" • אפשרויות וחיפוש פתוח . כדאיהנותנות מענה לתלמידים מתקדמים . ,פעילויות "עולים שלב" בסוף הפרק • לפעילויות המתאימות במהלך הלמידה, ולא להשלימן ברצף רקלהפנות אותם לשמש גם לשיח מתמטי במליאה או בקבוצות בסוף הפרק . פעילויות אלה יכולות . קטנות כןולמורהתרגול בסביבה דיגיטלית, שילוב משחקים המוצעים בספר ובמדריך • דפי תרגול ברמות שונות בסביבת המורה . דגשים בהוראת הפרק עם המרה לומדים לפתור תרגילי חיבור ותרגילי חיסורבפרק זה התלמידים • אחת שעשרת – יבינו היטב את משמעות ההמרה שהם . חשוב 001-בתחום ה . ולהפך יחידות בעשרת אחת 01ולכן אפשר להמיר,יחידות 01-היא שוות ערך ל ) או עשרות ליחידות ( אמורים להבין שהמרות של יחידות לעשרותהתלמידים הם ואינן משפיעות על גודלו . כש,מספר האותואת במספר הן דרכים שונות לייצג , לבחון את םאחר דרך עבודתאפשר לעקוב,זרי המחשהיבאביםמשתמש עם המרה יש תרגיליםבפתירתולנסות להבין את מקורן . לדוגמה, טעויותיהם בחיבוריחידות 10 – לוקחים את המשטחים הנחוצים לביצוע ההמרה התלמידים יחידות הם 01-בחיסור, אבל במקום להחליף עשרת אחת בעשרת אחת או במקום הפחתהכלומר הם מבצעים הוספה או – היחידות 01את מוסיפים לפתור תרגילים שיש בהם המרה, חשוב לעסוקלפיכך, לפני שמתחילים . המרה עשרות 6"יםזו מטרת המשחק . לאו דווקא בהקשר לתרגילים,בהמרה עצמה . ב-ביחידות א ובפעילויות עם המורה " 0-"הראשון לוביד" של משטחי העשרת . המטרה ) מחולקהלא ( דם החלקיבפרק זה משתמשים בצ • יחידות,01-שאפשר להמיר לעצם אחדעשרת ראות בהיא לגרום לתלמידים ל שהעשרת מוצגת כשהיא מחולקת ליחידות, יש נטייה להשתמש . כנחוץזה אם בלי להיות מודעים כלל לפעולת , באסטרטגיית מנייה כדי לפתור תרגילים לדמיין את העשרת ולהיות מודעים לכךאותם . תפקיד הפרק הוא לעודד ההמרה ם . תרגיליתר ישיש לבצע המרה בפת מסומנים ( ישר שלא תרגילים בפרק הוא ישר המספרים הריקלפתור כלי נוסף • ,מנו מתחילים לחבר או לחסרשמעליו מספרים ) . התלמידים מסמנים את המספר השימוש . בראשאת הקפיצות המתאימות לכל שלב של חישוב שהם מבצעיםכןו הפתרוןבדרכילהתגמש,שיקול דעתאותם להפעילבישר המספרים מעודד פה . בעלולחשב ספרה קטנה מספרה כך שיחסרועלולים לטעות בםתלמידיהבתרגילי חיסור • עשוייםתלמידים 43 – 61__ = בתרגילמשל,ל . גדולה ללא קשר לסדר התרגיל , למדי . זאת שגיאה נפוצה 6-מ 3שישגו ויחסרו את כיווןמ 33לקבל את התוצאה סביר , כמו כןמצב של המרה או לא . בתרגילחשוב שהתלמידים יזהו אם יש ולכן 75 מדריך למורה | מבוא לפרק ״חיבור וחיסור עם המרה״

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار