|
|
صفحة: 125
: עמוד בספר חש וב להזכיר 51פעילותב לתל מידים שיש לפתור לפי הסדר אלא א ם בתרגיל יש רק פעולת ואז ניתן לחבר לפי הסדר , חיבור ) . סעיף גאפשרי רק ב ( הנוח להם אף שבבעיה , 61פעילותב מופיעות מילי ם המרמז ות לפעולת ה מצב , "נשארו"ו " הושאלו : " ח יסור כי נתונים ש ני , הוא מצ ב חיבורי . החלקים ויש למצוא את השלם התרג יל המ תאים לפ תירת הבעיה . 39 + 25 = 46ה וא תלמידים המתקשים לזהות את ה תרגיל המתא ים י וכלו להיעזר בתבנית השלם והחלקים לבעיות . מילוליות מהחוברת המלווה : דו-שלבי תהיא בעיה 71פעילות . נדרשים בה שני תרגילים לפתרון ה תלמידים עדיין לא למדו בעיות אך התיאור הסיפורי , דו-שלבי ות . מתא ים לתרגיל שרשרת : ה ינה כ מה תרגילים מתאימים 100 – 42 – 36 = 22 42 + 36 + 22 = 100 42 + 36 = 78 , 100 – 78 = 22 פעילות דיג יטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא החמישייה : פעילות לתרגול נוסף תרגילי שרשרת עד – הפותחת בפעילות ז ו התלמידים . 30 פותרים תרגיל י שרשרת של חיבור . ושל חיסור במשחק קליעות לסל 117 ? מה עוד בניית תרגילי שרשרת| הצעה לפעילות נוספת כות בים מספרי ם על הלו ח ונו תנים משי מות שונות הקשורות . למס פרים : לדוגמה מבקשים מהתלמידים לכתוב תרגיל שרשר ת שהתו צאה שלו • למשל מבקשים מהם להשתמש . ק טנה או גדולה ממספר נתון כדי לכתוב תרגיל שהתוצאה שלו 04ו- 30 , 51במספרי ם : 05גדולה מ- ___ + ___ – < ___ 50 מבקש ים מ התלמ ידים לבחור שני מספרים מרשימה נתונה• ולכתוב תרגיל ח יבור או חיסור שהתוצאה שלו היא הקטנה . הגדולה ביותר או הקרובה ביו תר למספר נתון כלשהו , ביותר , 20 : מ בקשים מהם לבחור שניים מהמספר האלה , לדוגמה ולכתוב תרגיל חיסור שהתוצאה שלו היא , 76ו- 60 , 35 . 01הקרובה ביותר ל- 125 מדריך למורה | חיבור וחיסור עם המרה
|

|