|
|
صفحة: 74
3 חיבור וחיסור עם המרה | מבוא עמודותאגרמתבדימטבלהנתוניםייצוג • הקבוצותאחתבהןיםנתונשהשוואהבעיותכוללמילוליותבעיותפתירת • השנייה הקבוצהאתלמצואויש,וההפרש אמצעי המחשה אביזרים המלווהבחוברת עשרתמשטחי יחידה ומשטחי • בחוברת המלווהטבלת המבנה העשרוני מחיקה • בחוברת המלווהישר מספרים ריק מחיק • בחוברת המלווההשוואהמחיקה לבעיות תבנית • בחוברת המלווהלבעיות מילוליות מחיקה תבנית שלם וחלקים • מעבדות במעבדה זו אפשר להמחיש את המבנה העשרוני של – מעבדת משטחי עשר • בעזרת משטחים המייצגים יחידות, עשרות ומאות . אפשר 000,1מספרים עד להמיר עשרות ביחידות ומאות בעשרות . מעבדה זו מיועדת לסייע בהבנת – חיבור וחיסור – מעבדת משטחי עשר • פעולות החיבור והחיסור בעזרת המבנה העשרוני . במעבדה יש עמוד לתרגילי לכתוב תרגיל, לייצג את השלם ואת החלקים אפשר חיבור ועמוד לתרגילי חיסור . במשטחים, להמיר במידת הצורך ולפתור תרגילים . טווח המספרים על במעבדה זו אפשר לבחור את – מעבדת ישר המספרים • הישר, להציג ולהסתיר מספרים, להדגים קפיצות בגדלים שונים ולהציג מיקומים המעבדה מתאימה לנושא רצף המספרים . שונים בעזרת נבי הארנב וקני הקנגורו . 001עד 0ופעולות מ- במעבדה זו מוצג לוח פתוח לתרגול חיבור וחיסור ברמות – מעבדת לוח החיבור • ים, שונות . אפשר לבחור בו את תחום המספרים ואת אופן הצגתם לתלמיד . להסתיר מספרים או להציג אותם מענה לשונות בפרק זה ניתן מענה לשונות הלומדים בכמה דרכים : תעשר כמו משטחי יחידה ומשטחי ,שימוש באמצעי המחשה פיזיים ודיגיטליים • בהתאם למבנה עקרון ההמרה בחיבור ובחיסורהמדגימים את ,ומעבדות ערך המקום . ול העשרוני לצורךי ועד לפעילות בדמיוןטהמעבר מפעילות בעצמים מוחשיים, דרך ציור סכמ המורה . יהיו, דורש את תשומת לבמצבים של המרה בחיבור ובחיסורהבנת שאצלם מעבר זה יתרחש מהר, ויהיו כאלה שאצלם המעברותלמידות תלמידים . המורהמצדיתרחש בשלבים, והם יזדקקו לעזרה רבה יותר 74 מדריך למורה | מבוא לפרק ״חיבור וחיסור עם המרה״
|

|