|
|
صفحة: 166
154 : עמוד בספר ה תלמידים בו נים 6פעילותב מצולעים המורכבים ממשולשי ם . ישרי זווית לפי תנאים שונים הפעילות מחזקת את התפיסה את הדמיון ואת , ה חזותית הדרישה לסרטט את . היצירתיות המצ ולעים שבנו עלולה להיות קשה לחלק מהתלמידים מבחינה ולכ ן אפשר לוותר על , מוטורי ת אך מומלץ לא ל וותר על – הסרטוט . בניית המצולעים מאפשר ל תלמידים לדוןדיוןה בסוגי המצולעים האפשריים לבנייה וחושף את שאר התל מידים בכיתה לאפשר ויות השונ ות . שיכולות לה תקבל : דוגמאות לפתרונות מצולע שכל הזוויות• : שלו ישרות מצולע שכל הזוויות• : שלו אינן ישרות מצולע שיש לו גם• זוויות ישרו ת וגם : זוויות שאינן ישרות ה תלמידים חוקרים 7פעילותב . תכונות של מרובעים לבחון דמיון ושוניהיאמטרת הדיון . בין מצולעים מאות ו הסוג בכל המרו בעים יש – דומה• שני זוגו ת של צלעות שוות בחלק הצלעות השוות , באורכן נמצאות זו ליד זו וב חלק הן זו . מול זו מר ובעים שוני םה – שונ ה• במספר הזוויו ת הישרו ת כל המרובעים , כמ ו כן . שלה ם . סימטריים למעט מרובע ב אפשר לבקש מהתלמידים להסביר בלי ( מהן תכונות של מלבן להש תמש בהגדרה פורמלית או ) . לדבר על יחס י הכלה ? מה עוד צוב עים מצולעים| הצעה לפעילות נוספת סרגל וצבעים , A 4דף : ציוד : הוראות כל תלמיד ותלמידה מציירים על דף קווים ישרי ם בכיווני ם• . שונים בעזרת סרגל צובעים א ת המצולעים השונים שנוצרו ומזהים את הסוגים• . שלהם לצורך כך . בודקים אם התקבלו זוויות ישרות וסופרים אותן• אפשר להציע לתלמידים להיעזר ב פינ ה של דף או של קלף . מהחוברת המלוו ה . אפשר לארגן בכיתה תערוכ ה של כל ציורי התלמ ידים• , תמונה שמכילה דפוס , משולש , אומנות יצירה אומנות תוכן שנוצר על - ידי בינה . מלאכותית עשוי להיות שגוי 166 מדריך למורה | מצולעים ומדידת זמן
|

|