صفحة: 55

: עמוד בספר עוסקיםפעילות עם המורהב בקשר בין קרונו ת הרכבת ובין הקפיצו ת השוות על ישר . המספרים כאן ה תלמידים פ וגשים לראשונה כלומר ישר , בישר מספרי ם ר יק ,שלא מסומנים עליו מספרים והתלמידים משתמשים בו כדי לתעד את הפעולות שהם עושים . כשהם פותרים תרגיל בעל פה התלמיד ים מסמנים קפיצה על ישר מספרים ריק לכל שלב של חישוב הסימון הזה " . בראש" מראה איזה חלק מהפעולה כבר . בוצע ו מה נשאר לבצע , לעו מת ישר המספרים המלא המעודד ספירה וקריאה פסיבית ישר , של המספרים המסומ נים עליו שעליו התלמידים , מספרים ריק , מסמנים בעצמם מספרים וקפיצות מ עודד מעורבות קוגניטיבית של ,ה תלמידים בכל שלבי הפ עולה , הפעלת שיקול דעת בכל של ב . וגמישות בדרכי הפ תרון היא להתאים ביןמטרת הדיון ) הרכבת ( הגורמים במצב הכפל לכל . לייצוג שלה ם על ישר מספרים רכבת אפשר להתאים ישר מספרים כך שגודל הקפיצה יהיה שווה למספר הפריטים בקבוצה ומספר הקפיצות ) החלונות ( ) . הקרונות ( למספר הקבו צות לתלמידים המתקשים בהתאמה אפשר לתת לחשב א ת מספר או , הקרונ ות בעזרת חי בור חוזר ותוך , 12,9,6,3 : אמירת הסדרה כדי האמירה לסרטט את הקפיצות פ עולה זו קושרת ישירות . על ה ישר בין כל קרון לקפיצה ובין מספר . ה חלונות לגודל הקפיצה 51 55 מדריך למורה | כפל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار