صفحة: 12

9 זמן קסםקסם וחברים | אינה מועילה ; דבר לא נמצא בחדר, והילד האבנחיתות זו הוא מזעיק את אביו . אלא שנוכחות הפחד, שהוא רגש עוצמתי ומחליש, פולש לחייהם של חותם את דבריו בתקווה ש"הדבר יצא" . ילדים רבים ונוכח בשירים רבים . כאן הוא מתואר בקיצור נמרץ אך בעוצמה, וסוף השיר משאיר פתח להתחדשות הפחד . ,דומותלשתף את חבריהם בחוויות תלמידיםלפני הפעילויות בחוברת, כדאי להזמין את ה להתנסות בדיבור כן ובגילוי לב, ולהבין שכמותם רבים אחרים חווים את הפחד הבלתי מוסבר . לסלוח לעצמם על מה שנחשב חולשה, לשאוב כוח מהדמיון תלמידיםהשיתוף עשוי לאפשר ל את ודני גיבוראת השירתלמידיםפשר להזכיר לאלבני גילם ולהביט בפחד ממקום של עוצמה . האם פחד הוא חולשה ? : השיחה בכיתה על הבכי, ולשאול הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה להעלות השערות לאחר ההאזנה לשיר ולהיעזרתלמידיםהזמינו את ה – בואו נדבר • מה עלול לגרום פחד ? מה כדאי ואפשר לעשות כדי להירגע ? אפשר להציע : בניסיונם שיש להם אחים קטנים לעזור להם להתגבר על הפחד, כבעלי ניסיון . תלמידים ל , יש לזכור שרבים נמנעים מלספר מה אלהבשאלות כמו תלמידיםכשפונים ל – לב העניין • עובר עליהם בנסיבות כאלה כדי לא לפגוע בדימוי החברתי שלהם . מורים עשויים לקדם וכך יעודדו – מילדותם או ממה שקורה לילדיהם – אישיותאת השיח בעזרת דוגמאות תלמידים לשתף . כמובן, יש לכבד את בחירתם של תלמידים להימנע משיתוף ולזכור מסוגלים לכך אפשרהתלמידיםשהשיח בכיתה עשוי להשפיע לטובה גם על השותקים . ל . להציע לכתוב רשימת עצות להתמודדות עם פחדים סמניםשמלמימכיוון שמדובר כאן בחשיפה אישית, כדאי להחמיא – רצף רפלקטיבי • אף פעם" . לא,"את האפשרותבכנות לפני שפונים להכנת "לוכד חלומות", כדאי להבליט את המשתמע – ! באמת ? ,מה • גדולים וקטנים . לכן, – פחדי לילה הם טבעיים ומשותפים לאנשים בכל העולם : מהטקסט עבור ) עשויה להיות אמצעי מרגיע ומהנה "בידיים שלי"הכנת "לוכד חלומות" ( בסעיף לכך . יםהזקוקגם עבור בני משפחהתלמידים עצמם וה 12 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار